in european countries the term café implies serving coffee complemented by a sweet pastry on the side.

oktober 22, 2009

_MG_8424

_MG_8421

_MG_8419

Dagen har gått forbi i et fem timer langt foredrag uten pauser, en fotografering av Christina (for en tålmodig sjel hun er), et cafébesøk hvor Christina og Karl drakk caffe latte med smilefjes i skummet, og nå har jeg cirka sju timer skolearbeid foran meg. Det beste med alt er at skolearbeid ikke er slik skolearbeid pleide å være, det er ikke lenger årstall og verdenskriger og molekylforbindelser, det er filformat og komposisjon og dybdeskarphet.

My day is still not over, I have like seven hours of school work left to do, but I wanted to share some moments from my day first, and here they are.

11 kommentar to “in european countries the term café implies serving coffee complemented by a sweet pastry on the side.”

  1. Monica said

    Fine bilder. :) Oi, er det virkelig så mye skolearbeid? Synes du det er et slitsomt studie? Har tenkt litt tanken på å begynne på noe fotogreier selv. Har så lyst å lære mer, og gjøre noe helt annet enn det jeg er ferdigutdannet som (våren 2010..). Men samtidig tenker jeg «kan jeg bruke så mye penger på det?».

    • mirajakobsen said

      Kommer ann på hvor mye man legger i studiet, men ja, jeg syns det er endel arbeid. Det er jo forsåvidt bare positivt, det er slik vi lærer :) Jeg er ikke i tvil om at dette var rette veien å gå for en mer generell fotoutdannelse.

  2. Monajenten said

    Christina er vakker.
    Skoleoppgaver er mye arbeid, ihvertfall på NKF:-)
    Holder på en en oppgave selv for tiden, som vi egentlig skulle gjort som gruppe. Men jeg jobber alene jeg, og har dermed liiiiiiiitt for mye å gjøre;-)

  3. Nydelige bilder, as always. Caféturer er alltid stas :)

  4. Bente said

    Jeg burde også gjøre skolearbeid, vi har prøve i fototeori på onsdag… 18 kapittler, grøss og gru. Skolearbeid er generelt morro når man studerer foto, men jeg liker ikke teorien altså ;) Lykke til med lekselesing, og god helg :)

    • mirajakobsen said

      18 kapittler, jøss, det er endel. Skal snart ha prøve i fototeori selv, gruegrue. Lykke til og god helg :)

  5. Drea said

    Fine bilder, Mira. :)

    Søkte du på fler fotoskoler når du søkte forresten?

  6. Christina said

    fantastisk fine bilder! skulle gjerne likt å vite hvilken innstillinger du har brukt her.

    • mirajakobsen said

      Jeg har brukt stor blenderåpning (f/2.8), middels ISO siden det begynte å bli mørkt (ISO 320) og rask lukker (1/160).

Legg igjen en kommentar

