baked goods referres to bread, cakes, pastries and pies, tarts, quiches, and cookies.

oktober 23, 2009

_MG_8246

En kanelsnurr er så mye bedre enn en kanelbolle, den har så mye mer luft enn en kanelbolle og man får plass til så mye mer sukker og kanel og alle vet jo at det er på grunn av sukkeret og kanelen man spiser slikt i utgangspunktet. Noen spurte om hvordan man lager slike, alle de som ligger i min frys er laget av min snille mamma, så jeg vet strengt tatt ikke, men jeg fant en så fin beskrivelse på hvordan man lager en snurr i en matblogg;

«Strø mel på bakebordet og kjevle ut deigen til et rektangel på ca 40 cm x 50 cm. Smør mykt smør på deigen, og strø så kanel og sukker jevnt utover. Brett 1/3 av deigen inn mot langsiden, og brett den siste delen over den delen som er dobbel. Nå har du tre lag. Kjevle forsiktig ut slik at du har en leiv på ca 30 cm x 50-60 cm. Del leiven i 16-20 strimler på tvers. Hver strimmel snurres og knytes sammen til en knute. Prøv deg frem, det blir godt og ser bra ut uansett.«

Og oppskrift finner man her. Jeg syns alle bør ha kanelsnurrer i fryseren for dager man er kald på føttene eller har vondt i humøret, og siden vi stiller klokken denne helgen så passer det fint akkurat nå, for noe må vi bruke den ekstra timen på, sant?

This weekend is great for adding some baked goodies to your freezer, how about cinnamon buns?

8 kommentar to “baked goods referres to bread, cakes, pastries and pies, tarts, quiches, and cookies.”

  1. Kristine said

    Jeg visste ikke at det var forskjell på kanelsnurrer og -boller, jeg! Jeg liker i hvert fall slike i muffinsformer! Nam, nam!

  2. Ingrid said

    Nam, sier jeg bare!

  3. å, snille mammaer :-)<3

  4. Linn said

    Hei Mira, det skal jeg selvfølgelig gjøre! Den nye bloggen din er kjempefin :) (Linker du meg tilbake etterhvert? :))

    Så kjempegodt ut, skulle kjøpe kanelboller fra findus på tilbud på ica i dag, men de var utsolgt.

  5. Linn said

    Hehe, det går bra! Takk =)

Legg igjen en kommentar

