in the garfield comics and shows, one of the things garfield hates is monday.

november 2, 2009

HolgaOkt2009

HolgaOkt2009_2

Bergen, oktober 2009.

To totalt undereksponerte fotografier fra den siste kjøkkenfremkallingen, det er støvkorn overalt og det eneste som er riktig eksponert er himmelen, men er det ikke det som er sjarmen med Holga? Jo, det tror jeg. Så det er dette jeg pusler med mens jeg venter på at mitt eget lille Hasselblad-fond skal vokse seg større av seg selv, jeg fotograferer med et toy-kamera med plastlinse og to alternative blenderåpninger.
Anyroad. Jeg har selvstudiedag og jobber med selvportretter i stuen min, drikker Mozell Light rett fra flasken og har på meg rød leppestift for aller første gang (jeg kler det ikke). Tv’en står på som bakgrunnsstøy (som alltid), monstervalpen sukker bedrøvet fra sofaen (hun vil sove mer) og jeg tror det er tid for å tømme oppvaskmaskinen. Det er fintfint å ikke ha mandagsfølelse selv om det er nettopp mandag det er, liker du mandager?

bloglovin

A few shots from my Holga, they are way underexposed and there’s lots of dust to see, but I think it’s the charm of Holga. I’m working from home today, wearing red lipstick and shooting self portraits (it’s harder than you think!), and all this makes me feel like it isn’t Monday after all. Do you like Mondays?

11 kommentar to “in the garfield comics and shows, one of the things garfield hates is monday.”

  1. Hanne said

    Jeg hater mandager! Det er bare begynnelsen på en ny lang uke på skolen, med mange nye, fæle oppgaver! Ugg

  2. Victoria said

    Hater mandager! Det er bare noe virkelig ille med dem. :(

  3. Marte said

    Er ikke så veldig glad i mandager, særlig ikke når det sludder og jeg må sykle til skolen… Men nydelige bilder! Det er liksom noe spesielt med analoge bilder ! :)

  4. Maria said

    Hvordan skifter du på bildet som dukker opp ved siden av kommentaren?

  5. bente said

    Jeg synes mandager kan være fine så lenge man kan fylle de med hva man vil. Mandager kan helt klart være kjipe, men det kan onsdager og torsdager også ;) Holga er sjarm <3 Jeg tror flertallet i klassen min har et, og jeg vurderer å kjøpe et selv også. Bare synd jeg ikke er så veldig glad i fremkaller, stopp, fix, agitering og alt det der ;)

  6. Kule bilder! Er det nederste bildet med Levende Ord på Kråkenes? :)

Legg igjen en kommentar

