human walking is accomplished with a strategy called the double pendulum.

november 5, 2009

_MG_8887

Det er egentlig litt fint å gå på tur nå om høsten, det er iskaldt på fingrene og nesetippen, men jo fortere man går og jo lengre man går, jo varmere blir man. Plutselig har man glemt at man fryser og at man ønsket seg inn igjen så fort man kjente uteluften i ansiktet. Og monstervalpen, hun er lykkelig for hvert skritt vi beveger oss vekk fra huset, det er når vi skal hjem igjen at monsteret dukker opp i henne og hun tar tak i båndet med munnen og river og sliter, for inn skal hun ikke. Men jeg kan ikke gå på tur hele natten, så nå sitter jeg på sofapuffen foran skrivepulten og har åpnet et Word-dokument som i løpet av helgen skal fylles med 4000 ord. Altså har jeg mye å gjøre. Noen motivasjonstips?

Just came back in again after walking the monster puppy, the monster comes out of her when she knows we’re walking back home again. But I can’t walk her all night, I have work to do, in a few days I have to write 4000 words and that’s a lot.

16 kommentar to “human walking is accomplished with a strategy called the double pendulum.”

  1. Jeg er virkelig ikke den rette til å gi motivasjonstips, men jeg ønsker deg lykke til da :) Ser nok for meg at du klarer det sånn ca…veldig bra ;)

  2. Hanne said

    Motivasjon er noe jeg mangler veldig selv for tiden! Jeg utsetter helst ting helt til siste liten, og så må jeg bare stresse veldig mye! Men du klarer det nok veldig bra! Bare tenk at jo fortere du blir ferdig jo fortere kan du gjøre langt mer gøye ting :) Lykke til!

  3. Vi går tur hver kveld, så jeg forstår den følelsen. Herlig. :)

    Motivasjonstips er nok å sette deg inn i tidsøkter, og vær flink til å ta pauser. :)

    • mirajakobsen said

      Takk for tipset Reidun, jeg satte meg et mål om å skrive 1000 ord og jammen klarte jeg ikke å skrive 1850 ord. Og det er jo bra!

  4. AnnHelen said

    Syns det er herlig å gå ute om høsten! :) Sjølv om eg klagar veldig mykje heile tida, fordi det er så kaldt. Eg gledar meg til snøen kjem, for då er det liksom alltid så fint at det ikkje gjer noko ..

  5. Du må nesten bare begynne! Så går det litt av seg selv tilslutt :)

    Er så herlig å gå tur på høsten. Jeg liker egentlig alt ved den også. Fargene, skjerfene, luene og bare det at man kan tulle seg helt inn mens man går ute i det friske været.

    Håper du får en nydelig helg, skjønne!

  6. hehe men da kan jeg hvertfall ønske deg en helt fantastisk helg! :D Kos deg mye! Noen planer kanskje? :D

    • mirajakobsen said

      Jeg håper du får en fantastisk helg også! Jeg har bare planer om å bli ferdig med skolearbeidet og slappe av :)

  7. Toggy said

    Jeg elsker å gå tur med puddelen min om høster. Hun bakser rundt i snøen og bladene og det er så fint å ta bilder.

  8. Marianne said

    Bra skrivetips: Sett på en alarm på 30 minutter. i løpet av de minuttene skriver/ jobber du så intensivt som overhode mulig, skriv ned alt som kommer i hodet. Når alarmen har gått så tar du deg en pause(helst ikke lenger enn 15 minutter). Så starter du alarmen på 30 minutter igjen osv. Utrolig hvor mye du får gjort faktisk! Håper det går bra med skrivingen:)

Legg igjen en kommentar

