interpersonal love is a more potent sentiment than a simple liking for another.

november 6, 2009

_MG_8373

_MG_8371

Savn, savn, savn. Fire dager er så kort og likevel så lenge, tid er veldig relativt og min oppfattelse av hvor lang en time er endrer seg hele tiden. Akkurat nå er døgnene mine fylt av siruptimer, timer som går så sakte fremover at jeg har sluttet å se på klokken, klokken gir ikke mening uansett. Og jeg sitter her og ser Karl gjennom webkameraet hans, nå har han tuslet til badet for å pusse tennene, jeg liker at webkameraet fortsatt er på for da får jeg se familiehunden Lexie snuse på puten hans og legge seg pladask i sengen. Hun er som klistret til sengen når hun vet at hun ikke skal ligge der, seksten hundekilo blir til hundre oksekilo. Sist jeg var hos familien til Karl og forsøkte å sove la hun seg oppå meg og moste meg. Nesten. Åå, nå savner jeg Karl og Lexie. Og jeg må si, det å savne er ikke så veldig ille, egentlig, det minner en bare på hva en har. Når savnet du noen sist?

Time passes so slowly these days, now that Karl isn’t here and there’s still two and a half day until I see him again. He’s home with his family, right now he’s brushing his teeth and through the webcamera I can see the family dog, Lexie, putting herself real comfortable into the bed. She would do the same thing last time I was there, she loves the bed, but who can blame her. I guess I miss her too. Oh well, missing someone isn’t that bad after all, it’s a reminder.

22 kommentar to “interpersonal love is a more potent sentiment than a simple liking for another.”

  1. Mie said

    Jeg får savne Kenneth i 4 uker annen hver måned, siden han jobber offshore. Det er helt forferdelig når han reiser, men for en gjensynsglede når han kommer hjem igjen :) Det fine med å savne noen regelmessig, er at man aldri glemmer hvor heldig man er.

  2. June said

    Jeg savner kjæresten min hele tiden. Nå er det fem uker siden sist jeg så han, og det er enda to uker til jeg skal besøke han. Såh. Syv uker er litt lenge tør jeg påstå.

  3. Mie said

    Prøv 9 uker du……

  4. AnnHelen said

    Eg sakna nokon igår, og eg saknar dei fortsatt òg! :)

  5. Toggy said

    Jeg savner de beste vennene mine, begge har svineinfluensa og de har hatt det i over én uke. Så på skolen har jeg nesten ingen å snakke med og ingen å gjøre lekser med senere på dagen.
    Jeg savner søsteren min, for hun bor i Berlin… Men nå ser jeg henne snart.

  6. Drea said

    Han ser så annerledes ut med hår! Han kler det! :)

    Jeg er så glad for at jeg slipper å savne min kjære, nå er han jo ikke på jobb engang. Luksus!

    • mirajakobsen said

      Ja, han er fin med hår også! :) Absolutt luksus å slippe å savne ens kjære. Jeg gjør det heldigvis veldig sjeldent :)

  7. Toyni said

    savner noen hver dag, men skulle ønske jeg slapp savne dem.

  8. Hei Mira, (nå har du fått en ny leser) jeg har fulgt bloggen din en stund men første gang jeg kommenterer. Elsker bildene dine :) Jeg kjenner meg veldig igjen i det innlegget du skriver. Når man har samboer blir man fort vandt til at han er der hele tiden og da merkes det fort når han drar bort en liten selv. fire dager kan virke som år. Hold ut.

  9. Miriam said

    Jeg er sjalu på deg for at du har noen å savne. :) Liker bloggen din!

  10. Johanna said

    Yummy, you’re lucky.

  11. J. said

    Oh, and I miss an english gentleman that went home after a week in my town. We meet in an art gallery.

  12. Valerie said

    Jeg savner en som har vært borte fra meg siden september, men han kommer heldigvis hjem i desember :)

  13. Eline said

    Jeg savner deg jeg.

Legg igjen en kommentar

