twelve percent of people dream only in black and white.

november 7, 2009

_MG_7265

Christina, en gang i oktober 09.

Drømmer du? Jeg våknet opp klokken fire i natt, jeg var så forvirret at jeg brukte minst fem minutter på å forstå at jeg ligger i min egen seng i mitt eget hus og det jeg nettopp opplevde var en drøm. Så legger jeg hodet på puten igjen og sover noen timer til, før jeg våkner opp igjen og tror at monstervalpen har født elefanter, jeg har blitt innlagt på mentalsykehus og kroppen min har blitt førti centimeter lengre. Jeg har sovet i nesten tolv timer i natt, men er likevel helt utslitt, for jeg har drømt så mye og opplevd så mye som jeg likevel ikke har opplevd. Noen ganger våkner jeg opp av at jeg gråter, andre ganger forteller Karl meg at jeg ler i søvne. Jeg har en egen liten verden i hodet mitt tydeligvis, og fantastisk god fantasi. Så ja, drømmer du?

Do you dream? I dream a lot. Often I wake up crying or Karl hear me laughing in sleep, I wake up feeling exhausted from all the things that happens while I sleep. This night was no exception.

15 kommentar to “twelve percent of people dream only in black and white.”

  1. AnnHelen said

    Det variera veldig, faktisk. Av og til drømmer eg ikkje i det heile, og av og til drømmer eg så mykje at det nesten er fælt! :)

    • mirajakobsen said

      Oftest best å ikke huske alle drømmene. Med mindre de er bra. Men da blir man gjerne skuffet når man våkner opp også!

  2. Ingrid said

    Har lest at alle egentlig drømmer hver gang de sover, men at det varierer om de husker hva de har drømt eller ikke. :P Det er veldig opp og ned for meg, men som regel husker jeg ikke så mye av hva jeg drømte, og når jeg gjør det, så har jeg hadde veldig merkelige drømmer :P Tror ikke at jeg snakker/ler/etc i søvne da, heldigvis :P

  3. Hehe. Så gøy og kjipt. :P Jeg drømmer mye, men for det meste er det fæle drømmer. Våkner ofte av at jeg er redd eller gråter jeg. :S Skummelt. :S

    • mirajakobsen said

      Det gjør jeg også. Også føler jeg meg dum som gråter av ingenting, for det er jo ikke virkelig, hehe :)

  4. Drømmer om veldig mye rart, mest om veninnene mine og jeg som er ute på eventyr. Haha.

  5. Monajenten said

    Drømmer omtrent hver eneste natt, og syns i grunnen det er ganske slitsomt:-s

    NYDELIG bilde av vakre Christina!

  6. Susanna said

    Eg drøyme lika mykje so deg trur eg. Kan være ganske slitsomt ja. Da betyr nok berre at me har særdeles god fantasi, på godt og vondt ;-)

  7. Toggy said

    Jeg drømmer en hel del, men ofte sånne drømmer man glemmer med en gang man våkner. Men når jeg husker dem, er det ofte sånn «neei, jeg vil ikke våkne…». Også prøver jeg å sovne igjen, men klarer ikke komme tilbake til drømmen. Irriterende.

  8. maren said

    jeg drømte verdens fineste drøm i natt. utrolig trist å våkne.

Legg igjen en kommentar

