as a cookie, gingerbread can be made into a thin, crisp cookie or a softer cookie similar to the german lebkuchen.

november 11, 2009

_MG_9771

_MG_9774

Ja, i speilet og alt, men oh well. Kvelden går forbi i bilderedigering og 90-talls-serier på YouTube, jeg har iskald Cola Zero og alt er egentlig ganske greit. Sånn litt off topic; i går lette jeg frem julekalenderen min som min mormor sydde til meg da jeg ble født, jeg er kanskje tjueto år gammel, men julekalendertradisjonen er så hardt innprentet i meg at jeg allerede har begynt å glede meg til første desember. Er jeg den eneste som har begynt å glede meg til jul? Og er jeg den eneste som ikke liker at julen er ute i butikkene i oktober, samtidig som jeg bryter mine egne prinsipper ved å spise både pepperkaker og kakemenn før november?

I know, in the mirror and all, but oh well. I’ve started looking forward to Christmas already, it’s getting colder and the Christimas has hit the stores long time ago (I really don’t like it, but still I’m always too tempted to stay away from the gingerbread cookies). Have you started to look forward to Christmas?

23 kommentar to “as a cookie, gingerbread can be made into a thin, crisp cookie or a softer cookie similar to the german lebkuchen.”

  1. Marit said

    Du er langt ifra den eneste! :) Driver og leter etter julekalender selv jeg, vil ikke ha de kinder-kalenderne til flere hundre kroner, vil ha sånn med firkanta sjokolader med forskjellige bilder frampå til ti kroner.

  2. linerh said

    Jeg gleder meg masse til jul! Men julen kommer til butikkene alt for tidlig. Jeg vil spare julestemningen til når det faktisk er jul : D

  3. Lydia said

    Ja, jag längtar jättemycket :)

  4. amazed said

    ååå, du er så pen!!!!

  5. Lisa said

    jeg HATER at folk pusher jul så tidlig!!! Da blir man jo lei av julen før den kommer!

  6. June said

    Gleder meg masse til jul! Mest fordi jeg får være sammen med kjæresten min, egentlig. Og på grunn av julebrusen, julemarsipanen, supergod mat, familiebesøk og festing med venner jeg ikke har sett på kjempelenge! Nei, jul blir bra. :)

  7. Sofia said

    Hei, Mira.
    Husker du da vi var paa skrivekurs sammen paa Lista flystasjon for lenge siden (2004-05)? Har fulgt med på bloggen din en liten stund og liker den kjempegodt, så tenkte det var på tide å legge igjen en kommentar. Håper alt er bra med deg. Forresten, jeg elsker Og hater at julen begynner så tidlig, men det er vel bare å godta det. Julelysene i Regent Street var uansett fantastiske i kveld :)

  8. AnnHelen said

    Jaaa, eg og gledar meg til jul! :D

  9. Jeg gleder meg MASSE til jul. Jeg og Magnus skal fylle opp en julestrømpe til hverandre vi. Koos. :)

  10. Marte said

    Herregud, så søt du er! Jeg gleder meg også til jul, men stress med alle julegaver som skal kjøpes inn osv!

  11. Monajenten said

    Vakre vakre deg. Jeg liker jul og er sen med julegavene i år, pleier å være ferdig på denne tiden, og nå har jeg bare kjøpt fire stk:-O

    Men i motsetning til deg, bryter jeg IKKE prinsippene:-P Har siklet på pepperkakene i en halv evighet nå, men det er fy fy før 1. desember;-)

  12. Martine said

    Nydelig bilde av deg!! :)

    Jeg er veldig glad i julen, og akkurat i år er jeg ikke så drar!prisippfast når det gjelder å vente til desember. alt av juletradisjoner blir litt snudd opp ned i år siden vi reiser vekk til Thailand og feirer jul der! ;) så jeg koser meg med alt av julestemning jeg kan få med før jeg reiser..

  13. Anja said

    fy søren det nr 2 bildet var dritfint :)

  14. Stine Marie said

    Meg også!!! Håper på litt snø snart..

  15. Thi said

    Du er nok ikke den eneste som gleder deg til jul :)
    har begynt å glede meg noe sinnsykt, men kan ikke si at jeg liker at julen begynner i oktober i butikkene. Holder meg unna julegodt og julebrus fram til 1.advent:) Snart snart!

Legg igjen en kommentar

