a gingerbread is used to build gingerbread houses similar to the witch’s house encountered by hans and grete.

november 23, 2009

I dag luktet det pepperkaker over hele skolen min, i kjelleren lagde de pepperkakehus og jeg gikk i drømmeland om jul, pepperkaker, mandariner og fri.

Fra julen for to år siden, Karl limte sammen pepperkakehuset og jeg pyntet med melis og seigmenn (han har lovet å lage meg pepperkakehus i år også, så det blir litt jul her også). Pepperkakehus som alltid er så gøy å lage, men som smaker støv og gammelt sukker når man setter seg ned og endelig tar en bit, to uker etter julaften.

Tenk om man kunne ha laget et som så slik ut! Marshmallow-himmel-hus med glitterstrø. Åh, sukk. Skal du lage pepperkakehus i år?

Today they were making gingerbread houses at my school and the smell brought back so many memories (and made me look forward to Christmas even more). Imagine if one could make a marshmallow-heaven-house like that one, oh my. Source: Flickr.

12 kommentar to “a gingerbread is used to build gingerbread houses similar to the witch’s house encountered by hans and grete.”

  1. Mariann said

    Ja, jeg skal lage pepperkakehus:) Det hører med jula det.

  2. AnnHelen said

    Det er heilt sjukt, men eg har faktisk aldri laga pepperkakehus! :) Men eg elskar jula fordiom!

  3. Martine said

    Hehe, mine pepperkakehus ser alltid så rare ut.. skikkelig skjeve, sånn går det når man ikke bruker mal! ;) Tror nok det blir ett i år også :)

  4. Tonje H said

    åh, så flink han er! Det hadde virkelig vært koselig. Et ordentlig hjemmelaget pepperkakehus!

  5. Vi skal definitivt lage pepperkakehus i år. Det synes jeg er så koselig!!! :D

  6. Monajenten said

    Det var skikkelig koselig på skolen i dag, jeg ble i godt humør og kjente julestemningen komme snikende (og kom på at jeg har alt for mange julegaver igjen å kjøpe:-O)

    Det skjønneste huset på det nederste bildet da:-D Drømmehus<3

    I dag har jeg blitt den lykkelige eier av et Nikon D5000 kamera *o´lykke*

  7. Maria said

    Ja!! Lager pepperkakehus hvert eneste år, er fast tradisjon sammen med tanta mi siden jeg var 3 år gammel tror jeg:)

  8. Marit said

    Må rett og slett det, har hatt det de siste årene og er redd for at julestemningen ikke kommer hvis vi dropper det i år :p

  9. Ash said

    Skal lage norskt pepperkakeSLOTT her på dormen, haha, folk kommer til å lure på hva som er galt med den norske jenten. Men samma det. :) Jul er jul!

Legg igjen en kommentar

