gingerbread houses, covered with a variety of candies and icing, are popular christmas decorations.

desember 5, 2009

(Internett forsvant visst, jeg forsvant visst, men nå er jeg her igjen!)

Det er lørdagskveld og jeg og Karl forsøker å gjøre leiligheten litt mer julete, julelysene er hengt opp i vinduet, vi har (ok, Karl har) satt sammen to små pepperkakehus og jeg gleder meg til å drikke hvitvin og pynte pepperkakehus. Har du begynt å pynte til jul? Vi drar langt bort hver jul, så jeg forsøker å begynne så tidlig som jeg kan så det blir litt jul i vår leilighet også. Og krysser fingrene for at mitt pepperkakehus blir penere enn Karl sitt.

Today we’re making gingerbread houses, I look forward to some white wine and covering the gingerbread house in candy.

10 kommentar to “gingerbread houses, covered with a variety of candies and icing, are popular christmas decorations.”

  1. Hilde said

    Så kos! Jeg har ikke begynt enda, men mamma har, og det er stemning :)

  2. Tonje H said

    Åh, det er så utrolig koselig med pepperkakehus! :)

  3. AnnHelen said

    Mamma har pynta litt, men eg henger litt etter! :) Tar det til juleferien, sjølv om det er ganske seint. Jul skal det bli uansett!

  4. Jorunn said

    Så koselig… Jeg har bare en juleting i min hybel… Det er en «snøkule» som lyser.. Den er fin å ha… Men jeg gleder meg til å komme hjem til pyntet hus…

  5. Fjortis said

    Begynt å pynte? Er ferdig! Ikke juletreet da… det må jeg vente litt med! :)

  6. Så kos! Jeg har ikke pynta enda, har ikke gidda siden jeg bor på hybel. Skal pynte rommet mitt hjemme når jeg drar hjem på torsdag :)

  7. Mie said

    Vi har bare begynt så vidt å pynte til jul. Hittil har vi fått frem en julenisse, rød juleduk og lysestake i vinduet :) Men håper vi rekker å lage pepperkakehus også før julen plutselig er her :)

  8. Det beste med å ha «to hjem» er at man kan skape dobbel julestemning. Viktig å la leiligheten skinne selv om man skal hjem til jul :)

  9. Åh, pepperkakehus er så koselig.
    Får vi se det ferdige resultatet? :)

    • mirajakobsen said

      Selvsagt :D Selve pyntingen ble litt utsatt, men på mandag blir det nok fiks ferdige pepperkakehus på bloggen ;)

Legg igjen en kommentar

