the simplest icing is a glacé icing, containing icing sugar and water.

desember 7, 2009

Det er fint å være fornøyd med mappekravene og vite at man kan jobbe, men samtidig ikke jobbe seg ihjel, denne mappeeksamensuken, for så å tusle hjem hvor man setter seg ned med sin kjære for å pynte to stk pepperkakehus. Jeg gikk tom for melis og var nødt til å tykne glasuren til med hvetemel, kokosbollene jeg forsøkte å lage samtidig ble så søte at de måtte kastes, hullet i posene ble for store så glasuren fløt overalt.. men nå har vi laget to pepperkakehus, og det er det som teller!

Namnam!

Mitt lille hus med et perfeksjonistisk touch, pastellfarger og juleskummende menn hengende på veggen.

Karl sitt mye mer sjarmerende hus med gress foran huset og nonstop som ser ut som om de er kastet på i sinne. Hvem vinner?

Today’s results, we spent the afternoon decorating our gingerbread houses. Who wins?

28 kommentar to “the simplest icing is a glacé icing, containing icing sugar and water.”

  1. Å så fine :) søler en del på kjøkkenet jeg og. Glasur er ikke min sterke side men utseende er ikke alt. Smaken som teller. Likte pepperkakehus med m på :P en ny vri

  2. Hilde said

    Åh herregud, vann i munn. Nå gleder jeg meg til å lage pepperkakehus :D

  3. Ingvild said

    så herlig at det snødde på siden din!:)

  4. AnnHelen said

    Ditt er det finaste eg har sett nokon gong, trur eg! :) Men Karl sitt var veldig søtt det også!

  5. Karina said

    Å, det så kjempekoselig ut! Nå fikk jeg óg lyst til å pynte pepperkakehus. Karl sitt hadde jo en viss sjarm, da, men ditt var også veldig pent ;)

    Tøft at du svarer på så mange kommentarer, forresten!

  6. Maria said

    Liker den barnslige sjarmen som er på pepperkakehuset til Karl. Så min stemme går til det. Hadde jeg og kjæresten gjort det samme hadde mitt sikkert lignet litt på ditt, jenter er som regel litt mer perfeksjonistiske:-)

  7. Drea said

    Jeg likte begge utrolig godt, jeg! :D Får man smake? Hihi!

  8. Monajenten said

    Begge to var herlige, men Karl sitt var jo bare fantastisk:-D

  9. Tonje H said

    Åh, så fint det ble :)

  10. Anne said

    Det så ut som en koselig ting å gjøre sammen :)

  11. Anja said

    jeg likte begge, jeg. sjarmerende på hver sin måte : )

  12. tonje said

    love it! finefine farger :)

  13. Drea said

    Hvorfor får jeg ikke kommentert på det siste innlegget ditt? Anyways; så trist at kameraet må på service! Jeg SKAL kjøpe meg et nytt kamera snart, så har jeg det gamle i back-up. Jeg vil ha 5D mark ii, men det koster jo litt. Spare, spare, spare!

    • mirajakobsen said

      Merkelig at du ikke kan det.. hmm. Jeg kan ikke se noe som skal være galt her noe sted. Alltid lurt å ha et kamera i backup, jeg satser på å få råd til 5D Mark ll når jeg er ferdig med utdanningen, men i mellomtiden får jeg bruke 5D :)

  14. nina said

    Namnam! :)

    Så fint det ble!

  15. Haha, måtte le litt av Karl sitt :)
    Ditt var finest, men begge vinner siden de er ca like fulle av non-stop ; p

Legg igjen en kommentar

