the practice of having an advent calendar disappeared during world war II, apparently to save paper.

desember 9, 2009

Fjorårets julekalender.

Jeg liker så godt julen, gleder meg så til juleferie og blir så påvirket av snøen som faller på bloggen at jeg bare må blogge litt til om jul. For noen dager siden hentet jeg en pakke som kom i posten, inne i den pakken (som selvsagt var fra julenissen) lå pakkekalenderen sydd av min mormor fylt på med søte, små pakker. Jeg har åpnet ni luker (for jeg jukser ikke) og liker at julenissen har skjønt at jeg liker Kinder-sjokolade veldig godt og Kinder-nisser enda bedre. Det er til og med dobbelt opp i mange av pakkene, julenissen har skjønt at det er best når man har kjæreste også. Har du julekalender i år?

I felt the need to blog even more about Christmas, maybe it’s the falling snow on my blog that makes my mood like this, or maybe it’s the fact that Christmas is standing on the other side of my exam. A few days ago this Advent calendar came in the mail and so far it’s been giving me daily treats of chocolate. It’s even two pieces in some of them, the Santa knows how it is when you have a significant other I guess. Do you have an Advent calendar?

6 kommentar to “the practice of having an advent calendar disappeared during world war II, apparently to save paper.”

  1. Fjortis said

    Jeg har en kalender fra det lokale idrettslaget samt sjokoladekalender med lokomotivet Thomas på. :)

  2. tonje said

    ja! har en småtingkalender som mamma lager i stand, hvor jeg får alt fra flakslodd til sjokolade, så har jeg en sjokoladekalender fra mormor (som delvis er spist opp). i dag fant jeg mandel i grøt på ica og fikk dermed en stor sjokoladekalender fra dem. så nå har jeg tre :)

    elsker julen!

  3. Cecilie said

    Så utrolig fin den var, moren din er flink å sy =) Jeg har dessverre ingen pakkekalender i år, men fikk en sjokoladekalender av kjæresten – Jeg tror jeg er den eneste i verden som synes den sjokoladen er god ;-)

  4. Jeg har faktisk ingen julekalender i år.. Kjempetrist. :(

  5. Camilla said

    åh, den var fin :)

  6. Lady Netta said

    Jeg har kinderkalender og flax kalender :D Også leser jeg Julemysteriet av Jostein Gaarder med lillesøstra, som er en julekalender det og ;) Skikkelig koselig førjulstid med andre ord :)

Legg igjen en kommentar

