the coldest possible theoretical temperature that can be reached is absolute zero.

desember 18, 2009

Himmelen for et par uker siden.

Jeg liker vinter, liker frostrøyk, liker kakaoen, liker ullsokkene. Men så kommer det til et punkt hvor jeg bare vil rømme. For på et tidspunkt blir det så kaldt at det er smertefullt å bevege seg utenfor døren, å vente to minutter på bussen blir uutholdelig, jeg har vondt i fingrene og ansiktet føles ut som om det skal stivne, fryse til is og falle av. Jeg glemmer hvor vondt det er å være kald og jeg kunne ønske gradestokken kunne vise noen grader varmere. Det eneste som er positivt er medlidenheten jeg får fra Karl når jeg kommer hjem med Rudolf-nese som han varmer opp igjen ved hjelp av kroppsvarme.
Og sånn ellers, så har juleferien startet helt på ordentlig i dag etter at jeg krøp ut av klasserommet etter mappetilbakemeldingen, ganske lettet, litt overrasket, noe forvirret og masse i tvil. Foran meg har jeg atten dager uten en eneste forpliktelse, det er rart og fint, jeg trenger en pause innimellom.

It’s freezing outside, I feel my skin is about to come off and I just want to stay inside all day. At least I can enjoy the holidays as I just came home from school for the last time this year.

8 kommentar to “the coldest possible theoretical temperature that can be reached is absolute zero.”

  1. AnnHelen said

    God juleferie! :) Kos deg så masse du kan!

  2. Hilde said

    Liker vanligvis vinteren jeg og, men ikke når det er nesten 30 kuldegrader!

  3. Dagmar said

    ah…nyyydelig bilde!

  4. Hanne said

    Det har vært helt sykt kaldt i Bergen i de siste dagene, idag når jeg stod opp var det -12 grader ute! Jeg trodde ikke det kunne bli så kaldt i Bergen jeg! hehe :)

    Juleferie skal bli deilig, min har begynt sånn halvveis, men på tirsdag begynner den på ordentlig! :)

  5. for et fantastisk bilde!
    vinteren er koselig. nå snør det utenfor vinduet her i bergen. Blir så glad:-)

  6. Monajenten said

    For et fantastisk nydelig bilde!! Gratulerer med overstått samtale, nå er det ferie og avslapning for alle penga:-)

  7. Linn Jones said

    Vakkert! :D

    Utrolig fin blogg du har også. La deg til på Bloglovin :)

    Ha en fortsatt fin kveld, hilsen fra Linn i Bergen :)

  8. Martine said

    I dag var det SYKT kaldt! minus 19 på det meste her.. Hvor kaldt var det hos deg? bare drømte om en termodress når jeg sto og ventet på bussen idag.. ;)

Legg igjen en kommentar

