sterling silver should never be used in the cooking, serving or eating of lutefisk, which will permanently ruin silver.

desember 23, 2009

Sånn, da var siste julegave handlet, på lille julaften og alt, på lik linje med resten av Ålesund som også hadde en eller flere julegaver å handle, kjøpesenteret hadde ikke plass til et eneste menneske til og tauemannskapet ble sett flere ganger med en bil eller to på slep. Åh. Men nå er det jul, selv om det kom litt fortere enn jeg hadde tenkt, og jeg skal forsøke meg på lutefisk for aller første gang i dag. Hva spiser du på lille julaften? Det lurer jeg på.

18 kommentar to “sterling silver should never be used in the cooking, serving or eating of lutefisk, which will permanently ruin silver.”

  1. Cecilie said

    Jeg har også fått unna de siste julegavene idag =) Så nå kan juen bare komme Ü
    Riktig god jul til deg

  2. Henriette said

    Vi har ikke noe spesielt på lille julaften, julen begynner liksom ikke før imorgen, så har fiskegrateng idag! Men det er jo nam det da! :D Har lutefisk 1.juledag hvert år, men jeg liker det ikke:/

  3. Anna Margrete said

    Vi har hele familien samlet for å spise grøt.

  4. Åh så stress å handle de siste gavene i dag. Huff :) Kan tenke meg det var mye stressende folk på handling. :S

    Vi spiser pinnekjøtt. :)

  5. Linn Jones said

    Spiser ikke noe spesielt. Får se hva kjæresten min lager :)

  6. Lady Netta said

    Det er kanskje rart, men samtidig som vi pynter treet i kveld, spiser vi alltid Grandiosa. Det har blitt en slags tradisjon over årene, selv om folk sikkert synes det er spesielt :P Men det er godt! Og lett. Og vi spiser så mye tung mat ellers i jula, så da :P

  7. Hilde said

    Vi spiser risengrynsgrøt på lille julaften og lutefisk på julaften :)

  8. Lille Julaften.. idag ble det kylling og chips haha. Veeeeldig tradisjonelt! ;P

  9. Miriam said

    Vi har ingen tradisjoner, i år er det lammestek.

  10. Mariann said

    Spiser grøt, med mandel. Og marsipangris som premie.

  11. Kristine said

    Vi har spist lutefisk i dag! Før syntes jeg det var helt forferdelig, men i år smakte den heldigvis ikke så ille!

  12. June said

    Vi skal visst spise grøt i kveld, vi. Tror ikke vi har hatt noen spesiell mattradisjon når det gjelder lille julaften egentlig. Hm. Men gleder meg masse til saltkjøtt og kålrabbistappe i morgen! Åh.

  13. randi elen said

    Her er det tradisjon med lammelår på juleaften ! :)

  14. Monajenten said

    Du er skjønn:-)

    Min kjære har bursdag i dag så vi spiser ikke noe julete, i dag hadde vi tandoorikylling:-)
    God jul vakre deg<3

  15. Marit said

    Vi spiste grøt vi :)

  16. Ingrid said

    Lutefisk med alt deilig tilbehør!

Legg igjen en kommentar

