the term snow storm can describe a heavy snowfall while a blizzard involves snow and wind, obscuring visibility.

desember 27, 2009

I dag snør det i Ålesund, det er et hvitt lag over alle biltakene og monstervalpen får snøfjon i barten. Og i går var dagen jeg begynte å mase om sommer, om sandaler og tskjorter, om å bli sliten fordi det er varmt og ikke fordi fingrene er på vei til å fryse til is og falle av.
Jeg har igjen drukket kaffe til frokost og spist knekkebrød til utsikten og snart skal vi på café nå som det er tredje juledag og ting begynner å åpne igjen. Juledagene føles ut som en lang rad med fine søndager og det gjør det i dag også. Hva gjør du i romjulen?

The snow came to Ålesund today and yesterday I started wishing for summer, heels and tshirts. Maybe it’s a bit early, I guess I have to wait for at least five months.

8 kommentar to “the term snow storm can describe a heavy snowfall while a blizzard involves snow and wind, obscuring visibility.”

  1. Mari said

    I romjula søv eg til tolv kvar dag og sløvar med familien. Det er naudsynt med ein liten og veldig lat pause frå alt studiestresset.

    Det er masse snø her òg! Kan ikkje hugse sist det snødde så mykje i jula. Det er kjekt med litt julestemning, men eg byrjar så smått å glede meg til sumar eg òg no…

  2. Albertine said

    Jeg trener ikke noe i det hele tatt, forspiser meg altfor mye, ser på julefilmer og leser bøker. Rett før nyttår drar vi til Hovden og der blir det tid til litt snowboard og langrenn før nyttårsaften feires der :-)

  3. Guro said

    I romjula gjør jeg lite. Jeg slapper av og tilbringer mye tid med familie og nære venner. Jeg skal jobbe et par dager, da. Men det er vel bare sunt å komme seg ut litt.

  4. Lady Netta said

    Det høres ut som en fin romjul :D Jeg bruker min til å overføre ting fra en mac til en annen, og Sims 3.. Usosialt :P Men jeg sitter jo sammen med familien og prater uansett da :)

  5. Solveig said

    Sommer ja, det høres bra ut. Men la oss nye snø og sånn litt til da:D
    Jeg har fått 1 meter snø så jeg er mye iden, hopper fra taket og går på ski og sånn. Pluss nyter ferien med søsterene mine som jeg ser så alt for skjeldent..

  6. Marie said

    Jeg venter på våren jeg… Men i romjulen skal jeg go wild med objektivet jeg fikk til jul. Wooo!

  7. Hanne said

    Jeg daffer mye nå i romjulen! Men venter også litt på at butikkene skal åpne igjen, fylt med herlig salg! :)

Legg igjen en kommentar

