the mechanism for detecting sour taste is similar to that which detects salt taste.

januar 27, 2010

Onsdagen i dag er en dag for ting som er rødt, for ting som er klissete, for ting som smaker røde, klissete gummibjørner. Jeg drikker kaffe ved kjøkkenbordet og vil gjerne ha en gul skål fylt av rosa puter, pandalakris, svarte krokodiller, rosa puter, sure stjerner, sure kirsebær, salte hestesko, seig karamell.. eller aller helst bare sure, røde, klissete, seige sjøstjerner. Hva liker du?

Today I have a tiny, small, maybe huge craving for candy. Most of it all the red and sour stars, after all they are my favorite. What do you like?

11 kommentar to “the mechanism for detecting sour taste is similar to that which detects salt taste.”

  1. Liker så å si alt av smågodt. Favoritten er de sure munnene. :)

  2. Lisa said

    jeg elsker en sånn liten sak som heter Jolly Roger, men jeg kan ikke finne de noe sted :( er vel Candy King tror jeg…Ellers er det heksehyl og sånne svarte lakrisruller med rosa eller gult «etellerannet» i midten :)

  3. Hanne said

    NAM! Elsker surt snop! Bublizz(sånne rosa og blå flasker), sure føtter, sure frosker og sopper er det aller beste! :)

  4. Albertine said

    Nå fikk jeg sykt lyst på smågodt!

  5. Catrine said

    Surt godteri fra Candy king er best. De rosa bananene, turkise/gule/rosa hodene (vet ikke helt hva det er) og karamellene :D

    Jeg fikk så lyst på godteri nå!

  6. Maria said

    Nam! Jeg liker faktisk akkurat det samme som deg. Det du nevnte der er mine favoritter:-)

  7. Marianne said

    er egentlig ikke så gladi smågodt, men lakris er utrolig digg. og peace-tegn:)

  8. Monajenten said

    Salt lakris *avhengig*
    Gleder meg til det blir lørdag og lov å skeie ut:-D
    PS: På Mix kan du kjøpe boks for 49,- nå:-O

  9. Jorunn said

    Jeg elsker surt og salt snop… Og i julen kjøpte jeg to ekser med begge deler på Sparkjøp faktisk… Og har de enda… så når jeg er i Bergen spiser jeg av de fra fredag til søndag… Men bare litt… Får vondt i tungen av å spise for mye surt og salt…

  10. Ellen said

    Fikk jeg lyst på godteri da jeg så bildet :]

Legg igjen en kommentar

