an art studio is sometimes called an atelier, especially in earlier eras.

februar 15, 2010

Søndagen gikk fort forbi, jeg hadde kameraet limt fast til hånden, gled rundt på isete veier og spiste kalkun og glaserte grønnsaker. Og var hos pappa.

Min pappa holder til i tredje etasje.

Han er maler, tegner, kunstner.

Vi drakk eple- og kanelte i det jeg syns er et sjarmerende kaos.

Jeg testet hans nye kamera.

Monstervalpen brukte nesen på alle ukjente lukter.

Og denne tegningen blir med meg hjem til Bergen igjen, fint vel? En liten bit av min søndag, i små bilder og få ord.

Yesterday I met up with my dad in his studio, we had apple and cinnamon tea, I had a look at his new camera, the monster puppy enjoyed the smell of paint and I had a look at the piece of art that I’m taking with me home to Bergen. A perfect Sunday.

11 kommentar to “an art studio is sometimes called an atelier, especially in earlier eras.”

  1. Monajenten said

    Det hørtes ut som en nydelig dag Mira:) Håper du koser deg masse:)
    Du? Får dere i 1. lov å bruke fotostudioet med lamper i … 5.etasje tror jeg?
    Eller er det kun andreårsstudentene?

    • mirajakobsen said

      Det gjorde jeg! :)
      Vi får lov til å bruke studioet ja, med lamper og alt. Vi fikk ikke lov før jul, men nå har vi full tilgang.

      • Monajenten said

        Ok, jeg skal nemlig ha en fotoshoot til skoleoppgaven min, og lurer på om du kanskje har mulighet til å hjelpe. Skal høre med en fra andreåret først men tror ikke han kunne.
        Det blir i så fall på fredag i tolvtiden?

        • mirajakobsen said

          Jeg er i Kristiansand nå og blir en uke, så jeg har dessverre ikke mulighet til det, men det er sikkert flere fra både første og andreklasse som er villige til å hjelpe :)

  2. Hilde said

    Ser ut som en fin søndag. :)

  3. meagan said

    i loved this post! how was the canon camera? it seems to take lovely pictures if it took the ones posted on this blog
    <3

Legg igjen en kommentar

