the oromo people believed that the first coffee bush sprang up from the tears that the god of heaven shed over the corpse of a dead sorcerer.

februar 17, 2010

Jeg drikker morgenkaffe fra stor kopp, ser ut på snøen som faller tyngre og tyngre til bakken, jeg har fikset håret etter gårsdagens vask, Oprah står på i bakgrunnen, Karl varmer boller i ovnen og det er fire timer til jeg skal gjøre noe som helst annet enn å eksistere.

Å være hjemme i en tilfeldig uke i februar betyr at halve dagen er vår, min og hans, til å gjøre ingenting, vi står opp tidligere enn jeg mener er nødvendig og det gjør at vi får føle på det å ha fri, ferie. En uke med hvile som jeg har stjålet til meg ved å si ha det og sees senere til skolen.
Og resten av dagen, resten av dagen består som regel av et besøk her og der, familie, families venner, kaffekopper og lillesøsters brownies, en monstervalp som tigger oppmerksomhet ved å rulle rundt i sofaen, latter, mimring, middager jeg slipper å planlegge. I dag er det pappa som står på planen, deretter tante, onkel og fetter.

Min pappa, en morsom type som bor i tredje etasje og som derfor har laget seg sitt eget system av en tråd og en pose som han trekker fram når gjestene har glemt kamerablitzen på bordet og kommer på det når de allerede har gått ned alle tre etasjene og er ute på gaten igjen. Da er det bare å putte blitzen i posen og heise den ned akkurat som han gjorde med husnøkkelen da jeg var ni år og hadde glemt min.

I have a big cup of coffee infront of me, Karl is making breakfast, Oprah is on and everything is like any other morning this week. We have so much time on our hands and I really enjoy not thinking about schoolwork right now, even though I know I’m going to obsess about it as soon as I’m back in Bergen again.

5 kommentar to “the oromo people believed that the first coffee bush sprang up from the tears that the god of heaven shed over the corpse of a dead sorcerer.”

  1. martine said

    Så herlig det hørtes ut! Kos deg masse!

  2. Ann Helen said

    Herliiig! Glad det endelig er ferie på fredag.. :)

  3. Monajenten said

    Så nydelig innlegg:-) Jeg blir glad inni meg av å lese det du skriver, det er så ærlig og ekte, så skjønt og romantisk, og gir meg en god følelse:-)

    Nyt ferien din!

  4. Miriam said

    Jeg syns ferier utenom fellesferiene er det beste! Avbrekk i hverdagen er alltid deilig.

Legg igjen en kommentar

