around 1284 in italy, salvino d’armate is credited with inventing the first wearable eye glasses.

februar 19, 2010

I går tok jeg frem brillene mine igjen. Brillene som optikeren sier jeg bør bruke så hodet mitt får slappe av, brillene som jeg kjøpte en gang i høst og jeg hver dag har tenkt at i dag skal jeg venne meg til å bruke briller. Det er ikke så lett det der, ikke så lett når man mister sidesynet, blir småsvimmel og egentlig syns briller er et herk. Jeg trøster meg med at jeg i alle fall har fine briller. Har du briller?

I tried wearing my glasses again yesterday, the glasses that really should be worn every day to avoid headaches. I don’t like having to wear glasses, they make me dizzy, but at least they look cool. Do you have glasses?

21 kommentar to “around 1284 in italy, salvino d’armate is credited with inventing the first wearable eye glasses.”

  1. Ann Helen said

    Eg har ikkje briller, men har alltid hatt lyst på! Ser jo så smart ut. Du har jo FINE briller! :)

  2. Kine said

    Jepp, briller og linser:) Brukt dem hele livet. Kjedelig! Vil så gjerne se normalt. Lei av brillekanter og linser som tørker ut øynene mine!

  3. Mie said

    Jeg har fine lilla briller som jeg må bruke når jeg leser :)

  4. Føler med deg. Har briller selv, som jeg eeeeeeeeegentlig burde brukt hver dag. Men den gang ei. Jeg orker bare ikke. De er tunge, er i veien og jeg følger meg rett og slett ubekvem.

    Men ikke fader om jeg skal ha linser.

  5. bente said

    Jeg har briller. De bruker jeg fra badet til senga og fra senga til badet, resten av dønet går det i kontaktlinser :P Optikeren sier jeg bør bruke brillene mine også, for å unngå slitasje fra linsene, men det er lettere sagt enn gjort, så jeg skjønner deg godt :)

  6. Christine said

    Jeg er en av de få skapningene her i verden som i hele mitt liv har ønsket meg briller, men som har et perfekt syn:P Sært. Brillene dine var driiit kule da;)

  7. Christina said

    jeg tror faktisk at vi har akkurat de samme brillene, ray-ban right?

  8. alice said

    i have glasses, and i hate them (:

  9. Magnhild said

    bruker linser ;) briller ER noe herk!

  10. Mari said

    Eg og har nettopp fått meg briller, og spesielt det med sidesynet er slitsomt! Men det var gøy å plutseleg sjå verda så mykje klårare. :) Brillene dine var for øvrig veldig fine.

  11. Marita said

    Jeg har et X- antall briller. Et lite hurraskrik for et syn som konstant endrer seg.

    Men til noe helt annet som faktisk har stjålet synet mitt bitte litt- genseren din. Jeg elsker den! Hvor fra?

Legg igjen en kommentar

