all photography was originally monochrome, or black-and-white.

februar 22, 2010

Hva vi gjør på skolen, spør noen av dere, og ja, hva gjør vi egentlig? Det er en og en halv uke siden reklameprosjektet ble avsluttet, det er ikke så mye å vise derfra, jeg følte jeg ikke visste hva jeg gjorde og hva som var forventet (det er jo fotograf jeg vil bli), men takket være at det var gruppearbeid ble vi ferdige, leverte, presenterte, fikk litt skryt, fikk litt slakt. Og så var det over på det jeg liker aller best; portrett, i alle fall i tre og en halv uke fremover.

I dag har jeg lagt bak meg fire timer i studio, vi var ti små fotografer der samtidig og jeg var for det meste modell, men på slutten fikk jeg stjålet til meg sync-kabelen, en blitz, en låvedør og en vakker Mariann som modell. Hun blir spist opp av mørket, kontrasten er for stor og så videre og så videre, men det er i alle fall noe som sier noe om hva jeg gjør i hverdagen min, om hva jeg brenner for, om hva jeg vil gjøre for alltid om jeg får lov.

Some of you asked me to post some more about my school work. Right now I don’t have so much to show you all, we’ve started doing portraits in studio and we’re all just newbies at this point. Today we spent four hours playing around in studio and even though these two photos are way too dark, it is something. Something that tells me that this is what I want to do for the rest of my life if I get the chance.

10 kommentar to “all photography was originally monochrome, or black-and-white.”

  1. bente said

    Jeg liker når bilder ikke er helt «korrekte» jeg. Og jeg liker høye kontraster :) Lykke til med portrettarbeid i ukene som kommer :)

  2. June said

    Likte bildene kjempegodt, jeg! Og veldig pen modell også :)

  3. Monajenten said

    Nydelige bilder! Jeg vil gjerne se bildene de andre tok av deg også, jeg! Du er jo så fin, skjønner godt at du blir brukt som modell!

  4. Så gøy at du forteller litt om studiene dine. Dette synes jeg er veldig interessant jeg. Du kommer til å bli råflin Mira!:)

  5. Kristine said

    Du jeg bare lurte på om du hadde blåshampoen/sølvshampoen i vått eller tørt hår første gang du gikk fra mellomblond til kyllinggult og så platina? Sliter litt med orange/gult hår selv, men føler ikke blå shampoen funker så bra.
    Håper du svarer :)

    • mirajakobsen said

      Jeg hadde shampooen i vått hår, men klemte ut endel vann før jeg hadde i shampooen. Det viktigste er å ha nok shampoo, jeg brukte store mengder slik at den var konsentrert nok over hele håret, i tillegg til at jeg lot det være i håret i minst 20 minutter. Håper det hjalp :)

Legg igjen en kommentar

