nude photography is a stylized depiction of the nude body with the line and form of the human figure as the primary objective.

mars 5, 2010

I går var dagen kommet for å gjøre noe nytt, vi tuslet til et studio varmet opp til minst førti grader med inspirasjonsbilder i veskene og litt nervøsitet i hendene.

Aktfotografering var oppgaven og vi alle hadde ti minutter hver til å få til noe vakkert. Jeg var først ut, stilte lys før modellen kom, brukte to minutter på selve fotograferingen, angret fort på at jeg ikke brukte lenger tid, det var gøy, interessant, noe nytt.

Og her er resultatet, jeg satt i to timer og så på resten av klassen fotografere, kom på hundre ting jeg skulle gjort annerledes, ville prøve igjen, men ti minutter er ti minutter som regel og i alle fall denne gangen.

Our class got a new challange the other day; nude photography. It was so much fun and here’s the result.

6 kommentar to “nude photography is a stylized depiction of the nude body with the line and form of the human figure as the primary objective.”

  1. Siw said

    Det er alltid litt irriterende å være først. Hvis ikke kan en jo se hva de andre gjør, og se hva en vil gjære også, eller hva en i hvertfall ikke vil gjøre…

  2. Hei Mira.

    Jeg er helt fascinert av det store håret ditt, jeg elsker det virkelig. Jeg har prøvd å lage det på megselv, men får det aldri til. Hvordan får du ditt så stort? Hva slags produkter bruker du? Håper du kan svare.

    • mirajakobsen said

      Jeg bruker Volumemaster fra OBH Nordica i røttene, bortsett fra på det øverste håret, det tupperer jeg lett med en kam. Litt Dust-It i til slutt og så holder volumet seg til jeg vasker håret igjen :) håper det hjalp!

  3. Jorunn said

    Syns du var flink jeg…
    Men det er vel ikke lett å være først, for som du sier så kommer du på mer og mer etterhvert som andre får prøve seg…

  4. Cecilie said

    Nydelig bilde, det er typisk at flere ideer dukker opp etter man er ferdig..! Resultatet var fint =) God helg, søte deg

Legg igjen en kommentar

