garlic has been regarded as a force for both good and evil.

mars 16, 2010

Jeg drukner i arbeid, jeg skal levere det skriftlige før klokken to i morgen, huset er tomt, monstervalpen er sur, jeg trenger noe for å holde motivasjonen oppe og tenker jeg skal lage ovnsbakte tomater, kan ikke være så vanskelig, tomat, salt, pepper og hvitløk i en ovn..

..og så får jeg dette?!?! Hva?! Selvlysende grønnblå hvitløk som smaker gift? Har jeg gått glipp av elementær kokkekunnskap et sted i løpet av heimkunnskapen? Hvitløk blir til romvesen ved tohundre grader?

Heldigvis har jeg en nydelig kjæreste som kjøper Truly-gummigodt når alt annet er håpløst.

Why does garlic turn green and taste like poison when heated? Oh no..

13 kommentar to “garlic has been regarded as a force for both good and evil.”

  1. tonje said

    synes det så godt ut, jeg. mmmm..

    så forresten et bilde av deg på weheartit.com. det var fint!

    • mirajakobsen said

      Det smakte dessverre ikke så godt :P

      Jeg har gitt opp å få oversikten over hvor bildene mine havner, hehe.

  2. Siw said

    Hmm, hørtest godt ut i utgangspunktet, men kanskje det skulle vært varmet lengre på lavere varme?

    Vet selv hvordan det er når ting høres godt ut med resultatet blir dårlig. Prøvde meg på stekt ris på søndag. Så jo ganske lett ut å lage. kjøpt inn alle råvarer og alt, men det ble så DÅRLIG. Var så skuffet, og kunne ikke bare stikke på butikken og kjøpe noe annet siden det var søndag :(

    Så da tok jeg meg litt melkesjokolade med kvikklunsj ;)

    • mirajakobsen said

      Jeg tenkte jeg skulle følge oppskrift og greier sånn at jeg ikke bommet, men det hjalp visst ikke. Noe rart skjedde med hvitløken, skulle bare blitt brun/svart hvis det var for høy tempratur.
      Synd du ikke fikk til stekt ris, det har ikke jeg heller vært heldig med. Sjokolade i stedet for høres bra ut dog ;)

  3. bente said

    Det var det rareste jeg har sett :P Jeg er storforbruker av hvitløk, og har aldri opplevd noe sånt. Du må ha fått en mutert utgave eller noe :P

  4. Marianne said

    Haha, herregud! Lurer på hva som skjedde med hvitløken, ser jo ut som mugg på tomaten:P

  5. Tanja said

    «Selvlysende grønnblå hvitløk som smaker gift?» HAHAHA, det er i det minste lov til å le LITT, eller hva?:)

Legg igjen en kommentar

