european cafés often have an enclosed or outdoor section extending onto the sidewalk.

april 1, 2010

Byen er så tom nå i påsken, jeg går på tur til Nordnes uten å møte på andre enn en gammel mann som deler ut flyere for Jehovas Vitner, det er ikke lyd igjen i veggene i bygningen vår som alltid er fylt av hundebjeff og barneskrik, de eneste som beveger seg utenfor døren beveger seg som om de svømmer i smeltet påskesjokolade og gammel sirup.
Og når ting er slik finner jeg den varmeste jakken i skapet, støvlene som tåler regn og henger kameraet rundt halsen, jeg går i fire minutter til jeg kommer til nærmeste café som serverer brus med isbiter og der møter jeg en venn, en venn i beige trenchcoat og røyken i hånden, en Christina som jeg liksågodt inviterer på biff og rødvin på påskeaften. En bypåske er helt okei.

It seems like everyone has left the city, the streets are empty, it’s so quiet. Thankfully I got a good friend that’s still around that I can drink coffee with and invite for dinner.

3 kommentar to “european cafés often have an enclosed or outdoor section extending onto the sidewalk.”

  1. karolinenatalia said

    Hadde bypåske frem til i går, men ble bare sprø av jobbjobbjobb. Syntes det var deilig å komme hjem. Er ikke på fjellet og ikke i byen, en slags mellomting, og jeg koser meg : )

  2. Jorunn said

    Koselig…
    Jeg var nettopp ute å kjørte bil, måtte mate katten til mamma, og det er jo tomt på veiene… Syns egentlig det er helt fint jeg!
    Nå drar vi snart på Filefjell, jeg er ikke vant til fjellpåske, og skiene har ikke vært på beina på 2 år (og da gikk jeg gjennom isen og landet oppå en fing som var klemstret fra før av, du tar poenget tenker jeg!)

    Ha en flott bypåske, merker jeg er litt misunnelig faktisk! ;)

  3. nydelige bilder, spesiellt det andre!!

Legg igjen en kommentar

