once sworn to the oath, one is considered a magician, and is expected to live up to this promise.

april 13, 2010

Det er en fin morgen når man står opp to og en halv time før klokken ringer, sørger for at håret er akkurat stort nok, drikker svart kaffe til morgenradio og åpner mailen som sier at Hasselbladet er på vei. Det er en fin morgen når solen er et sted bak liftgardinene og skolen ikke begynner før etter lunsj, det er en fin morgen når man klarer å tenke at det går sikkert helt okei senere i dag når jeg skal fotografere en tryllekunstner og fakir på fløyelsbakgrunn før jeg må hjem og skrive en sak om en fisker fra fisketorget som jeg ikke finner noe annet om enn at han hadde litt for mye bakterier i fisken sin en gang i 2005. Det er en fin morgen. Er din morgen fin?

Every morning should be like this, hours to spend drinking coffee while doing my make-up, being able to relax even though I’m meeting up with an illusionist later today to photograph him for a newspaper, even though I have to write a page about a fisherman that I know nothing about. Is your morning as good as mine?

14 kommentar to “once sworn to the oath, one is considered a magician, and is expected to live up to this promise.”

  1. Hei, fin blogg, du har et talent med kameraet, no doubt :)

  2. Aina said

    Hatt tentamen, så ikke verdens beste morgen :)
    Hvilket kamera har du forresten?

  3. Fin blogg…
    Fin leilighet…
    Fin stil på deg…
    Fine bilder…
    Fine betraktninger…

    Hvor gammel er du?

    Skulle ønske jeg var så tynn som deg, kunne fotografere som deg, bodde som deg…men jeg skal heller se at huset vårt er fint det også, jeg skal ikke vente med å leve, gjøre noe eller ha på meg det jeg vil til jeg blir tynn nok lengre…jeg skal la meg inspirere av alle dere rndt meg som har så fine betraktninger og innse at andre sikkert har dårligere dager de også…og når de ikke har det skal jeg ønske dem en bedre dag og gjøre noe for at den skal bli nettopp det!
    Ønsker deg en flott dag!

    • mirajakobsen said

      Jeg er 22. Det var en hyggelig kommentar Solveig, koselig at du liker bloggen min, du må huske alt du også har å bidra med. Ha en fin dag!

  4. Drea said

    Du er så fin! Og du skriver damn godt. Jeg har sagt det minst tusen ganger, men jeg kunne ha sagt det hver dag. Du skriver godt!

  5. Drea said

    Du, btw! Hvor gode er Sam Edelman Zoe-skoene å gå i? På en skala fra 1-10? :b

    • mirajakobsen said

      Jeg regner med at du mener i forhold til andre høye hæler og ikke i forhold til gode flate sko? :P I forhold til andre høye hæler jeg har vil jeg regne dem som en god sjuer, om man er vant til å gå med fjorten centimeter er det ikke noe problem med disse i forhold til noen andre. Alle høye hæler gjør jo kjempevonde etter noen timer uansett.. Og de ser jo helt fantastiske ut så jeg anbefaler dem om du ramler over et par et sted :)

      • Drea said

        Jeg fant jo faktisk et par på Ebay da vet du… Og jeg VIL ha! Men så tenker jeg at om de er vonde å gå i, så blir de lite brukt. :( Men..Åh. Vanskelig! Jeg skal jo spare til iPhone og Londontur også! :b

  6. Olivia & Mariam said

    Really nice blog, you are really cute !

    Kisses from France
    Olivia & Mariam

    http://daily-women.blogspot.com

Legg igjen en kommentar

