a boarding school is a school where some or all pupils study and live during the school year with their fellow students.

april 16, 2010

Monstervalpen forsøker så iherdig å ta vare på meg når Karl går ut døren og blir borte hele natten på nattevakt. Hun sitter i sengen ved siden av meg og lytter, vender øret slik at hun hører best mulig, ved hver minste lille lyd farer hun opp og sier ifra slik bare valper kan si ifra, småbjeff og småknurr; monstervalpen forsøker så iherdig å ta vare på meg, hadde hun bare forstått at hun holder meg våken og gjør meg sliten og trøtt.

Det verket i kroppen da klokken ringte seks og ståoppMira, jeg dro på meg den grønne jakken som får meg til å se ut som om jeg kommer fra National Geographic og hang kameraet rundt halsen, tok bussen med Mariann og en journalist, en time i kalde seter med sommerfugler i magen.

Vips var vi fremme, Fana folkehøyskole, Billedkunst-linjen. Vi ble servert kaffe i kjøkkenglass og intervjuet snille elever om å bo på internat, fotograferte dem mens de tok fellesvasken, ba de spille gitar for oss. For tre år siden var jeg folkehøyskoleelev og det var nesten så jeg savnet det, men bare nesten.
Og siden monstervalpen passet så godt på meg i natt skal jeg krype opp ved siden av nattevakten og stjele to timer søvn før jeg møter dagen igjen. God dag, god natt, god søvn.

At this point I’m too tired to translate, the monster puppy kept me up all night by watching over me (which means barking at every little sound, and she usually doesn’t bark at all).. must sleep for a few hours now. Good night.

8 kommentar to “a boarding school is a school where some or all pupils study and live during the school year with their fellow students.”

  1. Helenebare said

    Kjempe fin blogg du har :)
    Ta en titt innom ? :)

  2. Cathrine said

    det var et rolig og fint innlegg med masse trøtthet og dagsovestemning :) og du har bestandig så fine overskrifter!

  3. Liv said

    Hei hei, og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min! :-)

    Så fint du skriver, med stemningsfulle bilder, hit kommer jeg gjerne tilbake! :-)

    Ha en kjempefin helg!

    Klem fra Liv

  4. Andrea said

    Kvar gjekk du på folkehøgskule, og kva linje? Likte du deg? eg har så veldig lyst å gå på folkehøgskule sjølv, men det er så mange å velje imellom1

    • mirajakobsen said

      Jeg gikk på Skrivekunst-linjen på Åsane Folkehøyskole. Var et fint år, men det er nok viktig at man er veldig sosial for å ha et så godt år som mulig. Så er man det er det nok ingenting å tape :)

Legg igjen en kommentar

