television has changed throughout the years, from the classic family sitcoms, with the wholesome commercials during the break, to overpopulate reality shows and random commercials.

april 16, 2010

Jeg har ikke konsentrasjonen til å se film, jeg har ikke tålmodigheten til å lese bøker, når han lukker døren etter seg på vei til en nattevakt og jeg har kveldstimer igjen, tomme kveldstimer, da tar jeg teppet med meg til sofaen og finner frem dvd-plater med timesvis av tv-serie-episoder. Jeg ser ferdig sesong etter sesong, jeg har mini-maraton med meg selv, ler når det går bra og gråter når det går dårlig, blir trist når sesongene slutter og glemmer at menneskene i skjermen ikke er virkelige. Ja, jeg er tv-serie-avhengig og sånt som dette bør sees;

Breaking Bad, «a drama about a high school chemistry teacher who’s suffering from the world’s worst case of mid-life crisis and becomes a criminal» sier IMDB, og ja, jeg tror ikke jeg kunne forklart det bedre selv. Walter White er like håpløs som han er smart, serien er så jordnær som en serie med denne grad av kriminalitet kan være, samtidig er alt så spennende at jeg sier neeeei hver gang det tikker over førtifem minutter og rulleteksten flyr over skjermen.

Married Single Other, «Married Single Other is a comedy drama about three couples trying to figure out what a couple is these days», bare i seks episoder og det er egentlig for kort, det er for mye historie til å ikke skulle spre det utover to sesonger, men okei, seks episoder er det jeg får og de seks episodene elsker jeg. Det begynner så fantastisk sjarmerende, mannen som frir til kvinnen i sitt liv hvert år og alltid får et nei til tross for minst femten år i hverandres armer, en 11-åring som hjelper sin far i sin iherdige kamp mot et ja, det begynner så sjarmerende og blir så trist trist trist. Men det er den gode tristheten som gjør at jeg er glad for at jeg har sett, det er ingen serie å hoppe over.

Har du noe å anbefale?

When I want to relax I put on an episode or ten, I can’t focus while wathing movies and I don’t have the time for reading, but tv-series.. well, I love them. And right now two of my favorites are Breaking Bad and Married Single Other, go watch!

18 kommentar to “television has changed throughout the years, from the classic family sitcoms, with the wholesome commercials during the break, to overpopulate reality shows and random commercials.”

  1. Hilde said

    Jeg anbefaler «Chuck» veldig morsom og fin feel good-underholdning :)

  2. kikki said

    heisann!håper ikke du blir sint og svarer helt ærlig, du har blitt s sinnsykt tynn og jeg lurer på hva som har skjedd skjer med deg?besky.mret blogg fan som setter pris på svar..ha en fin kveld<3

  3. Monajenten said

    Jeg elsker Akutten og den type serier – Grey´s Anatomy, Private Practice osv….Sex og Singelliv er heller ikke til å komme utenom:-p

  4. Charlotte said

    Hehe, herlig! Skal sjekke ut disse!

  5. J. said

    I tilfeldig rekkefølge med <3 vedsiden av de jeg liekr best:

    Dexter
    How I Met Your Mother <3
    House
    Nurse Jackie
    Heroes
    Lie to me
    Make it or break it <3
    Big bang theory <3
    V
    Secret diary of a call girl
    Glee <3
    Ugly Betty
    Modern Family
    Cougar town
    Flash forward
    Caprica

  6. J. said

    Hvordan kunne jeg glemme Mad men! Beste klær på tv for tiden. Elsker garderoben.

  7. Reidun said

    True Blood & The Pacific er veldig bra serier!
    God helg til deg:-)

  8. Oda said

    Jeg liker bloggen din veldig veldig veldig :)!

  9. Miriam said

    anbefaler skins! britisk serie som inneholder mye sex, banning, drugs og alkohol. ikke særlig sminket!

    • mirajakobsen said

      Jeg elsker Skins og har dessverre allerede sett alle episodene, kanskje jeg begynner på nytt en dag :)

  10. Marianne said

    Skins, Big Bang Theory, Pushing daisies, fringe, supernatural, ugly betty, scrubs og gossip girl er tv-serier jeg anbefaler:)

  11. Helene said

    Hey fine bilder du har på bloggen din.. viss du vil kan du kontakte meg på nettby og eg heite swwtgirl som navn.. har blogg og, men ikkje ferdig ennå–>

Legg igjen en kommentar

