the shape of the snowflake is determined broadly by the temperature and humidity at which it is formed.

april 18, 2010

Bergen skifter, Bergen flakker, det er sol og så er det snø, det er vind og så er det stille. Snøklumper som flyr ned, tar brå vending, på vei oppover igjen, smelter mot glasset i vinduet der jeg sitter når solen faller mot bakken.

Bergen is shifting, snow and sun, it doesn’t make sense anymore.

8 kommentar to “the shape of the snowflake is determined broadly by the temperature and humidity at which it is formed.”

  1. Oda said

    Håper bare at det går fly til Bergen på Fredag, hvis må jeg og familien kjøre.. Det frister egentlig ikke spesiellt mye.

  2. Tina said

    Irriterende vær, må jeg si!

    Fin blogg ! :)

  3. Magnhild said

    heisann. spurte en gang før, så prøver igjen :)

    Hvorfor putter du filmene dine i kjøleskapet? burde man putte de i kjøleskapet før eller etter filmen er brukt?

    hilsen Magnhild
    http://www.snowflake.nettblogg.no

    • mirajakobsen said

      Beklager, jeg må ha oversett spørsmålet :) Jeg putter filmene i kjøleskapet før de brukes, det er for best mulig holdbarhet. Enkelte fryser ned filmene sine til og med :) Når det gjelder etter eksponering så vet jeg ikke, jeg pleier å fremkalle dem ganske raskt etter eksponering så da ligger de bare i romtemperaturen i mellomtiden. Håper det hjalp! :)

  4. bente said

    Trondheim er likedan. Har hatt hvit hage ca fem ganger i dag. Det forsvinner like fort som det kommer, og kommer tilbake igjen enda fortere…

  5. Nittedal har ikke så store humørsvigninger. De snødde i 2 minutter iste, mens jeg var på loppemarked men det sluttet og nå er det sol. Synd det er så kaldt ute.

    Men det var to stk fantastiske bilder ovenfor.

  6. sainem said

    søt blogg :)
    koselig med en kommentar tilbake :)

  7. Hej! Nu har det skapats en facebook sida om min blogg som man kan gilla och bli ett fan av för att se mina uppdateringar och annat som hör till min blogg.

    Jag har ett gäng besökare på min blogg och därför tänkte jag att när jag fått ihop ett gäng på facebook sidan som «gillar» så väljer jag ut några bloggare därifrån som kommer få publicitet på sidan och därmed bloggen. Vill Du få en större blogg så tryck på gilla knappen och jag kanske väljer dig??=)

    Du behöver bara söka på «MatildaSimonette» så hittar du mig. Efter att du gått med där så skicka ett meddelande till= MatilsaSimonetteee@live.se så jag vet att du är med och tävlar.:) Sidan är just nu skapad så du har stor chans… Lycka till!!

    //Matilda

Legg igjen en kommentar

