today black-and-white media often has a nostalgic, historic, or anachronistic feel to it.

april 21, 2010

Oi. Oi, oi. Egentlig burde jeg føle meg litt splittet etter dagens presentasjon av seks pressefotografier, men nei, jeg er ikke det. Jeg er bare glad. Glad! Å stå der oppe ved tavlen i dag var annerledes enn alle andre ganger jeg har stått der oppe, det var fullt kaos og jeg vekslet mellom å smile og ville forsvinne i et svart hull. Kaos, kaos. Men så, så ble noe sagt som gjorde at alt annet i hodet mitt forsvant.

«Du skal fortsette med det du gjør, du skal bli fotograf og jeg skal hjelpe deg til å bli det».

I dag klarer jeg å gjøre det jeg aldri klarer å gjøre ellers, jeg klarer å blokkere ut det negative og høre på det positive, det stemmer ikke at sort/hvitt-fotografier aldri publiseres i pressen, en negativ stemme er ingenting mot tjuefem brøl, og kanskje er det akkurat i dag at motivasjonen kommer tilbake, motivasjon til å fortsette, vite at jeg kan, vite at jeg ikke er så håpløs som jeg mener jeg selv er til tider.

Et av seks, resten kan postes om jeg får nødvendig tillatelse, men akkurat nå, akkurat nå skal jeg ta igjen for noe av søvnen jeg har mistet den siste uken, om jeg klarer å lande, om jeg klarer å roe ned mitt innvendige gledekaos.

I should feel confused and torn right now, but no, I’m just very happy. I’m able to do what I should be doing all the time; simply ignore the bad things and focus on the positive things. After all, all those people can’t be wrong? My presentation in photojournalism is over and I’m more motivated than ever.

9 kommentar to “today black-and-white media often has a nostalgic, historic, or anachronistic feel to it.”

  1. milla said

    «Tenk positive tanker, bruk positive ord, gjør positive handlinger og det positive gror», det sa alltid mor :) digger bilde nummer to!

  2. Monajenten said

    Flinke flinke flinke Mira!!!

    Du er flinkflinkflinkflinkflinkflinkflinkflinkfliiiiiiink<3

  3. Oda said

    Gratulerer ^^!

  4. cengste said

    Ah, liker bloggen din svært godt! Kjempefine bilder.

  5. van said

    fina bilder :o

Legg igjen en kommentar

