a calendar is a system of organizing days for social, religious, commercial, or administrative purposes.

april 27, 2010

I går var dagen jeg måtte innse at mitt eget hode ikke lenger kan holde kontroll på mitt eget liv, timene flyr fra meg, dagene er fulle før uken har startet, jeg ser datoer langt der borte med frister og avgjørelser, alt samles i et tankekaos og jeg skjønner ikke lenger noenting. Så jeg opprettet meg en kalender. Ja, en kalender.

De siste årene har jeg fylt inn en rubrikk her og der i kalenderne Karl har hengt opp i kjøkkenskapet, bare en rubrikk her og en rubrikk der for å føle at jeg også hadde noe på timeplanen, ikke fordi jeg trengte det, for en avtale eller tre klarte hodet mitt å sortere ut for seg selv. Men nå, nå har jeg egen kalender tilgjengelig over telefon og dataskjerm, jeg fyller inn undervisning og fotograferinger, tidsfrister og avtaler, det overlapper hverandre her, overlapper hverandre der, i går var dagen jeg innså at jeg trenger timeplan over eget liv. I alle fall i en periode. Til eksamen og førsteårs-utstillingen er over.
Bruker du en kalender?

Yesterday I made a calendar for the very first time in my life. I realised that I can’t no longer relay on my own head to keep my life organized with all the deadlines and school work ahead of me. Puuh.

11 kommentar to “a calendar is a system of organizing days for social, religious, commercial, or administrative purposes.”

  1. gnistregn said

    jeg har det jeg kaller studieukeplaner. ved semesterstart lager jeg en oversikt over alle ukene, hva som skal leses hvor og når tid ting skal være ferdig. det er en møysommelig jobb å sette det sammen, men det er verdt det, for det gir meg den oversikten jeg trenger. og hvis jeg vil kan jeg føye på andre avtaler også :)

  2. tja har en kalender til pynt, men bruker post-its og lapper. «to do this week»-lapper med masse notater :) greit og ha, for da husker man på ting bedre!

  3. Jeg har kalender på telefonen for de store linjene – arbeidstider og treningsavtaler – også har jeg en liten filofaks der jeg detaljstyrer dagene mine og minner meg selv på alt fra å vaske klær til å ta ut søpla og betale regninger eller filmer jeg vil se. Venninnen min kan forandre telefonkalenderen via internett hvis hun mener det burde vært lagt inn plass til venninnetid. Så var det bare å huske å sjekke både telefonen og filofaksen, da.. :)

  4. Jeg bruker kalender fra denne siden http://www.personligalmanacka.se! Mye morsommere når man kan ha sin personlige kalender å drasse rundt med:)!

  5. Miriam said

    jeg bruker ical for mac, den blir synkronisert med itouch, så jeg kan både bruke den når jeg sitter ved mac-en og når jeg er ute og hører på musikk. veldig greit!

  6. Martine said

    Vi har en kalenderbok fra skolen med oversikt over all undervisning de ulike dagene.. Er totalt avhengig av den.. Og pleier å fylle inn alt annet jeg skal også der! Og nå for tiden er det så mye fremover at jeg blir helt stresset bare av å tenke på det! Det blir en hektisk vår.. :S

Legg igjen en kommentar

