the way mothers speak to their children is better suited to support very young children in their efforts to understand speech.

juni 1, 2010

Mappekrav er utdelt, jeg overlevde, jeg har en håndfull frustrasjon over gruppeportrettet som må tas igjen, jeg har en håndfull inspirasjon blandet med motivasjon over bildet som skal tas på fredag som skal fortelle noe om meg som fotograf. Alt i alt okei.

Min mamma var her i helgen.

Mamma er drømmeren som elsker Bergen og kan gå i botanisk hage bare for å se og lukte på blomstene, mamma er kokken som står over stekepannen og lærer sin datter på tjueto å steke grønnsaker på ordentlig, mamma er turgåeren i høye hæler og skjørt som drikker cappucino på café og har adoptert monstervalpen som sitt barnebarn.

Mamma er tidligere Bergens-beboer med blonder i kragen som gir meg og bare meg lov til å fotografere henne (i studio til og med). Mamma er den som ler av meg når Grand Prix står på tv’en min en hel kveld og jeg ikke kan unngå å bli sjarmert av tyske Lena. Mamma er den som spanderer sokker på meg når det er hull i alle mine.

Mamma er hun som selvsagt ikke kommer til å like at jeg poster bilder, men jeg er datteren som har arvet staheten og gjør det likevel. Og takk for besøket.
Har du en mamma som bor langt unna?

This weekend my mom came to visit and here’s some of the pictures I took of her on one of our walks. I miss her already. Do you live far away from your mom?

11 kommentar to “the way mothers speak to their children is better suited to support very young children in their efforts to understand speech.”

  1. jeanette said

    hæ har vi botansik hage? hvoor?

  2. Caroline said

    Så fint innlegg, Mira:)
    Bra skrevet, og koselige bilder av moren din:)

  3. britt said

    Så fint innlegg. Det er lenge sia eg gjekk ilag med min mamma i den botaniske hagen i Bergen, det savnar eg. Ho bur ca tre timar frå der eg bur, og eg ser ho sjelden. Men i kveld skal eg ringe til ho :)

  4. Elise said

    Min mamma bor mange timer med fly unna.. Litt for langt med andre ord:)
    Men sånn går det når jeg absolutt skal flytte til ca andre siden av landet!

  5. Anonym said

    Jeg fant, jeg fant jeg fant meg selv:)
    En fantastisk helg i en fantastisk by med en fantastisk datter;)

  6. nei, min mamma bor akkurat samme plass som meg. :-) om noen år blir det annerledes, derimot.

  7. Cecilie said

    Min mamma bor i Trondheim, savner henne hver dag. Og utrolig godt å komme hjem på besøk og ikke minst å få besøk =)

Legg igjen en kommentar

