although preservation of food using tin cans had been practiced since at least 1772 in the netherlands, the first can openers were patented only in 1855 in england.

august 20, 2010

Jeg startet dagen på Ikea. Boksåpner, klesstativ. Alt man føler man ikke trenger men likevel trenger når man står der og ikke får åpnet ananasboksen og klærne ligger i en haug på gulvet. Så sånn ble det.

Og ja, det ble visst fredag atter en gang. Jeg innser at dette er siste ferie-fredag, om fem dager begynner alvoret igjen, skolebøker og fadderansvar, så hva gjør man på aller siste ferie-fredag på kanskje ti måneder?

I started the day at Ikea. A can opener, a hanger for my clothes. All the things you don’t really want to buy, but you realise that you desperatly need when you can’t get a hold on the corn inside the can and the clothes are all over the floor. Besides from that… it’s Friday. Last Friday this summer, it’s five days until I start school again and have to be all serious yet again. So what do I do with this last drop of freedom in ten months?

6 kommentar to “although preservation of food using tin cans had been practiced since at least 1772 in the netherlands, the first can openers were patented only in 1855 in england.”

  1. Drea said

    Først: namnamnam, godteri! Jeg er så sykt godtesjuk nå.

    Og så: nyyydelig bilde av deg! Elsker det. :)

  2. Caroline said

    Elsker bildene Mira! lyset var helt fantastisk i dem.
    Hva slags linse har du brukt her? Skal kjøpe en ny kameralinse i morgen, og lurer på om jeg skal kjøpe en 50mm f/1,8, 35mm f/1,8, eller en Tamron 28-75 f/2,8! Har du noen erfaring med noen av disse, eller er det noen du kan anbefale? :)

    • Takk Caroline!
      På øverste bilde har jeg brukt Canon EF 24-70mm f/2.8 L og nederste Canon EF 50mm f/1.8. 24-70mm bruker jeg stort sett, helt utrolig skarpt objektiv som kan brukes til alt. Det koster jo endel, men er verdt det for min del. 50mm er billig og grei og den bruker jeg når jeg ikke orker å dra rundt på så tungt utstyr, den er jo så liten og lett. Det blir mest i fest-sammenhenger og slikt. Neste spareprosjekt er Canon EF 50mm f/1.2 L, fantastisk linse som er så lyssterk som du kan få det.
      Jeg ville startet med en 50mm, evt Tamron-linsen du nevnte, men den har jeg ikke prøvd så jeg kan ikke si noe fra eller til om den dessverre. :) Håper det hjalp litt!

  3. Milla said

    så sinnsykt fine øyner du har!

Legg igjen en kommentar

