killer whales and some dolphins do not sleep during the first month of life.

august 20, 2010

Jeg vil krølle meg opp i myke puter og nytt dynetrekk, med lyset halvveis på og stearinlysene tent.

Jeg vil drikke iste med seks isbiter, sugerør og bli kald på fingertuppene av å holde glasset.

Jeg vil sette på en film jeg har sett før men vil gjerne se igjen, en som gjør meg gladtristogaltpåengang.

Og etterhvert et glass hvitvin, bli myk i øyenene og søvnig i hjertet, kjenne øyelokkene gli igjen og hodet stenge tv-støyen ute, våkne midt på natten og forstå at man har sovnet og føle at det slettes ikke gjøre noe.

I want to curl up in bed with soft pillows, I want to drink ice tea with ice cubes, I want to watch a movie I’ve seen before that makes me happy and sad and everything at the same time, and after a while I want to have a glas of white wine that turn me into a sleepy puppy with tired eyes and a soft heart.

2 kommentar to “killer whales and some dolphins do not sleep during the first month of life.”

  1. Åå, du er så vakker og du skriver så nydelig!

Legg igjen en kommentar

