dreams can usually be recalled if a person is awakened while dreaming.

august 21, 2010

Jeg har et rom nå. Et rom med en seng, en kommode, en pult. Sånn cirka alt man trenger sa du? Ja. Men jeg kan ikke la være å drømme om å fylle rommet med nye møbler, innrede plassere, gjøre det til mitt. Og i drømmene ville det sett cirka slik ut:

Jeg ville hatt en lenestol. Hvitt trekk, myk som marshmallow. Til å synke ned i når jeg kommer hjem fra en altfor lang dag og er sulten og tørst men først må hvile, til å krype opp i med ullpleddet når det er kaldt og jeg holder varmen med romantisk film på tv-skjermen.

Jeg ville hatt gardiner. Lyse, lette. Gardiner jeg kan trekke tilside når jeg fortsatt ligger i sengen og trenger å bli overbevist om at dagen er verdt å stå opp for, gardiner jeg kan trekke for når naboene stopper opp utenfor og snakker om kjøttpriser og blomsterpotter.

Jeg vile hatt sminkekommode. Sminkebord og kommode i ett for slike som meg som ikke har plass til begge deler, til å legge favorittgenseren og favorittskjørtet i, til å legge siste strøk maskara foran før jeg tar på meg kåpen og går ut til resten av verden.

Jeg ville hatt teppe. Langhåret, pelsete. For da valpen er kald på potene og trenger å krølle seg sammen til en klump på et sted hvor det er varmt, for da jeg vil ligge på gulvet og klippe og lime inn bilder i skisseboken før neste skolepresentasjon.

Og til slutt; jeg ville hatt en vase. For litt farge, for da det kommer en blomst på en onsdag selv om jeg aldri hadde trodd jeg skulle fortjene det akkurat den onsdagen.

Rommet mitt ville vært lyst. Hvitt, jentete, jeg ville pyntet opp med skoene jeg har som nesten er for fine til å bruke, jeg ville hatt roser på sengesettet og sort/hvitt-fotografier av de jeg er glad i på veggen, rommet ville være helt mitt.

Current IKEA-wishlist . If I only had the money this is what I would buy to make my room into my own. White, light, a hint of romance and comfort, I would have black and white photos of those I love on my wall and a pink pattern on my pillows.

14 kommentar to “dreams can usually be recalled if a person is awakened while dreaming.”

  1. Linda said

    Den sminkekommoden har jeg ogsåp siklet på. Nydelig :)

  2. Stinemor said

    Ej kjøpte mej sminkebord-varianten av den kommoden ;) Du kan jo komme på besøk og låne den om du vil? ^^

  3. eeeelsker forøvrig å ha freshe blomster i leiligheten vår… bare synd de dør så fort! : /

  4. Oda said

    Om du har økonomien til det syns jeg du skal satse på disse møblene! Utrolig fint, og (slik du presenterer deg selv på bloggen, kjenner deg jo ikke privat) virker de veldig Deg :)

  5. Marianne said

    hehe så koselig :)men røyter hunden din? isåfall vil jeg ikke anbefale langhåret teppe, det er et usannsynlig slit å holde rent! men hvis ikke, så er det jo kjempepent.

  6. Heidi said

    Hei, Mira. Fantastisk bra innlegg syns jeg, bare synd andre ikke klarer å syns det samme uten å stjele…

    http://malinceciliejohnsen.blogg.no/1282413572_nsker.html?c=1282515821385

    Følte det var best å si ifra, jeg hadde ville vite det hvis noen hadde stjelt fra meg.

  7. Malin said

    Hei. Jeg har slettet innlegget nå, og jeg må bare si unnskyld for at jeg stjal det.
    Elsker måten du skriver på og bildene dine !

  8. Lady Netta said

    Åh, masse fint! Den sminkekommoden har jeg hatt lyst på kjempelenge!

Legg igjen en kommentar

