before the dominance of recorded music, concerts would be the only opportunity one would generally have to hear musicians play.

september 17, 2010

Presseoppgaven er snart over, det er fire dager igjen før jeg må være helt ferdig og jeg tror jeg har fem påbegynte prosjekter i hodet og på harddisken, jeg mangler fremdeles ti fotografier, intervjuet har jeg ikke begynt på. Og jeg trodde ikke jeg skulle si det, men jeg, Mira, klarer å holde roen, klarer å holde kroppen stabil.  Jeg er vant til panikk, vant til følelsen av håpløsthet, til økt puls og bankende hjerte, bare ikke denne gangen. Jeg vokser. På et vis. Kanskje er det fordi jeg har hatt to og en halv sommermåned til å tenke, finne ut at det er dette jeg vil. Jeg vil det mer enn noe annet. Fotografi er min greie. Enkelt når det blir brutt ned slik.

I går var det Hulen, konsertfotografering for aller første gang, Simon Says No, hvitvin og venner, veldig veldig bra. Og i dag er det sengen, samle krefter, skriving av prosjektbeskrivelse, formål og målgruppe, jeg tror jeg kan si jeg er på et bra sted. I livet, i hverdagen, i alt kaoset.

It’s only four days left until I have to be done with my project, ten photos are still missing, I havn’t done the interview yet, but hey, it doesn’t stress me out anymore. It’s like I’ve found myself again. Realised that this is what I want to do and I will be able to do it, so there’s no reason to freak out, get my heart beating. I think I finally can say that I am in a good place. In life. Yesterday was my first time as a concert photographer and I loved it, today I’m just staying in, trying to do some school work and prepare myself for tomorrow, for more concert photography.

Én kommentar to “before the dominance of recorded music, concerts would be the only opportunity one would generally have to hear musicians play.”

  1. Frida said

    Åh, det hørtes ut som en utrolig deilig følelse. Å være helt sikker på at man har valgt det man vil, og ikke minst brenner for. Og det synes jo, på bloggen (:

Legg igjen en kommentar

