it has been argued that happiness at work is the one of the driving forces behind positive outcomes at work.

september 23, 2010

Jeg har klump i magen, hjertet rister, jeg sitter med tre ukers arbeid i hendene. Tiden går sakte samtidig som den går for fort, det svarte hullet i bakken dukker aldri opp og jeg går mot tavlen, finner frem fotografier og layout, hjertet rister enda mer. Jeg åpner munnen, snakker om komposisjon og bildevalg, om målgruppe og lysbruk, stemmen skjelver og jeg vet dette ikke går bra. Jeg forsøker å tenke at jeg snart kan starte på nytt, ny oppgave, nye sjanser, jeg kan gjøre ting om igjen..

..også går det bra. Bra! Tilbakemeldingen kommer, munner åpnes og ord utveksles, det er fine ord og jeg går ned til stolen min tjue kilo lettere, forvirret og glad, roligere i ryggmarg enn jeg har vært på fire uker. Det gikk bra, og det er ingenting som er bedre enn det akkurat nå, jeg har sovet i tre timer for å ta igjen det tapte de siste døgnene, jeg har spist sjokolade til middag og begynt å glede meg til å være festfotograf i helgen, begynt å glede meg til å ikke begynne helt om igjen.

There’s nothing like feeling that everything will go very very bad and then.. it doesn’t. The feedback on my work wasn’t at all what I expected, I don’t have to start all over again and my first try on concert photography wasn’t as bad as I thought. Happiness!

11 kommentar to “it has been argued that happiness at work is the one of the driving forces behind positive outcomes at work.”

  1. veronica said

    ÅH jeg ble bare glad, rett og slett, glad, av å lese de siste linjene. Og sjokolade til middag, fortjent!

  2. veronica said

    …selv har jeg spist sjokolade i hele dag, ufortjent.

  3. Kristine said

    Du må stole mer på deg selv, Mira! Du er superflink! ;)

  4. Oda said

    Så flott, Mira! Gratulerer! Kjenner veldig godt igjen følelsen av å plutselig miste 20 kg med stress :)

  5. jenny said

    Gratulere så mye med at deg gikk bra :-) Lykke til med neste oppgave :-)

  6. Mamma said

    KJEMPEMAMMAKLEM:)

  7. Miriam said

    skulle si det samme som kristine, du må jo ha troen på ditt eget arbeid, spesielt når det er så bra som det er! :)

Legg igjen en kommentar

