in many rental markets, the monthly rent for a two- or three-bedroom apartment is proportionately less per bedroom than the rent for a one-bedroom apartment.

oktober 28, 2010

Såehh, det har skjedd litt den siste tiden, ting har forandret seg litt her og der, jeg har flyttet sengen min til et annet rom i leiligheten, jeg har bært venninne Christina sine tepper og bøker og klær inn i leiligheten. Vi er plutselig to jenter som deler leilighet, som fyller badet med shampoo og maskara, som roter til kjøkkenbenken med salatblader og yoghurtis. Jeg er plutselig ei jente som bor «alene» for første gang i sitt liv, alene med hermetegn da jeg tross alt ikke er helt alene, men alene om rommet, alene om hvor mye jeg skal rote og hvor mye jeg skal rydde, alene om hva jeg skal fylle kjøleskapet mitt med og hvorvidt jeg skal sette av penger til strømregningen denne måneden eller neste. Hverdagen har blitt annerledes, forandret og jeg må venne meg til å gå i tjue minutter med monstervalpen i bånd når jeg skal hilse på Karl, han har fått sitt gutterom og jeg har fått mitt jenterom, ikke i samme leilighet lenger men akkurat samme leilighet trenger ikke bety så mye. Jeg innser hvor lite flink jeg er med hendene, hvor lite kunnskap jeg har om riks-tv og snømåking, om hvordan jeg garantert kommer til å få et nervøst sammenbrudd neste gang en eller annen elektronisk gjenstand bestemmer for å takke for seg. Jeg skal være voksen, hundre prosent, for første gang.

Christina, som plutselig er den som må holde ut med maset mitt, som syns jeg er rar som kjøper dadler på butikken, ingen kjøper jo dadler da Mira, som har fylt opp rommet sitt med dvd’er og som krøller seg opp med monstervalpen når jeg ikke er der om natten. Så slik er det, ting er annerledes men samtidig ikke så veldig annerledes, av og til gjør man ting som er helt motsatt av hva som er forventet og det kan være akkurat slik som det skal være.

There’s been some changes around here the past few weeks.. I’ve got a new roomie, Christina and I are sharing the apartment now, Karl got his own room and I got my own room, just not in the same place, but it doesn’t mean that anything is going to change because of it. I’m going to be an adult now, 100%, my bills are my bills and I need to get better at doing laundry.

17 kommentar to “in many rental markets, the monthly rent for a two- or three-bedroom apartment is proportionately less per bedroom than the rent for a one-bedroom apartment.”

  1. Anne M said

    oii, har det skjedd noe mellom dere?

  2. Oda said

    Så hyggelig! ^^

  3. Stine said

    Jeg ble letta over å lese at dere fremdeles er sammen, jeg synes dere er så fine :) Det hadde vært kjipt å høre at det var slutt.

  4. Helle said

    what a beautiful portrait,i love it!
    you did a fantastic job!

  5. Monajenten said

    Christina er like vakker som deg. Fine menneskene:-)

  6. Ningrids said

    Great pictures! I’ll follow you via Bloglovin :) Keep up the good work!=)

  7. Før jeg leste videre trodde jeg at det var blitt slutt mellom dere. Men hvorfor har dere valgt å bo hver for seg? :)

  8. Ingrid said

    Jeg og kjæresten har vært sammen i snart fire år, men har valgt å bo hver for oss. Sikkert lurt å ha en periode hvor man ikke bor sammen for å kjenne etter hvordan det er å bo for seg selv. Lykke til! Sikkert en uvant følelse, men det venner man seg fort til;) da blir det ekstra koselig når dere møtes:)

Legg igjen en kommentar

