goal-setting ideally involves establishing specific, measurable, attainable, realistic and time-targeted objectives.

november 2, 2010

Fra turen til Førde i august.

Øynene glir igjen, jeg har tung kropp og noen har tatt ut hjernen min, lagt igjen en klump betong, jeg har kalde hender og jeg har fortsatt ikke tørket opp kaffeflekken på kjøkkenbordet, jeg retter vifteovnen mot meg i stedet for ut i rommet, jeg burde børstet håret og pusset tennene, det er som om jeg har blitt for tung i leddene, musklene virker ikke. Akkurat sånn er mandag kveld, mandag da alt skal starte, for meg har liksom ingenting noengang stoppet opp, helg finnes ikke lenger, jeg minnes sommer, jeg tror juleferie blir neste hvile.

Hjertet banker i kroppen, jeg spinner rundt i rommet og roper til de som vil høre når location til neste fotografering er fikset, godkjent, ordnet, jeg går gjennom bilde etter bilde, hjertet banker i kroppen, jeg finner det jeg liker aller best og hvor alt er slik som det skal være, hud lys øyne, inspirasjonsbildene flikker over skjermen, vet hva jeg vil gjøre neste gang, hvordan minnekortet skal fylles opp den gangen, hvilken modell som skal stå foran kamera, foran meg, meg, hun med alle tankene og ønskene om hvordan alt skal være, hun med hjertet som banker i kroppen hver eneste gang alt blir som det skal bli og det bare er å trykke på utløserknappen.

Ja. Nei. En mandag kveld med verkende kropp, slitent hode, jeg er likevel ikke i tvil om noe, jeg kan bli så trøtt jeg bare vil, jeg kan sovne stående, kan la støvsugeren stå i ukesvis, kan glemme klesvasken helt til det ikke er klær igjen i skapet, jeg kan bli så trøtt jeg bare vil, for det er dette jeg vil og jeg sitter her og justerer bilder fra dagens fotografering, det er dette jeg vil og akkurat nå er det det beste som finnes.

8 kommentar to “goal-setting ideally involves establishing specific, measurable, attainable, realistic and time-targeted objectives.”

  1. Silje said

    Lidenskap! I love it!

  2. Lisa said

    hihi, jeg bor i førde :) var dere inn til selve byen, eller var dere bare på jordbruksskolen?

    elsker bildene dine!

  3. Monajenten said

    Du skriver så fint, Mira:-) Man kjenner liksom på kroppen det du forteller om.

Legg igjen en kommentar

