during the age of silent movies, monsters tended to be human-sized.

januar 13, 2011

August 2010.

«Hun er ingen valp lenger, det er på tide å kalle henne monsterhund».
Hm? Monsterhund? Jeg tror ikke det. Hun er kanskje to og snart et halvt år, men hun er fortsatt 5.3 kg, fortsatt myk, fortsatt et monster i sukkersøt forkledning. Fortsatt valpen som stanger hodet i lysstolper fordi hun ser på rottweileren på andre siden av veien, fortsatt valpen som syns ullsokker er best mellom tennene og helst mens ullsokkene fortsatt henger på mine føtter, fortsatt valpen som er veloppdragen og flink mens jeg har øynene på henne, men som napper pizzaen av fatet til gjestene så fort vi snur ryggen til. Fortsatt valpen som spiser maskaratuben om vesken blir stående på gulvet, fortsatt valpen som blir så opptatt av det som skjer utenfor vinduet at hun tar snarveien over glassbordet, fortsatt valpen som setter seg på bakbeina på trappa om det så mye som en liten trillionpromille fukt i luften.
Verdens teiteste, verdens dummeste, men aller mest; verdens beste. Og i to år har verdens beste monstervalp sovnet i armkroken min om kvelden. Jeg er heldig.

«It’s time to call her monster dog, she’s no puppy anymore». Eh? No? I don’t think so. She might soon be two and a half years old, but she’s still 5.3 kg, she’s still fluffy and soft, she’s still a monster stuck in a super cute and tiny body. She’s still biting my socks and stealing food if I turn around for more than one second, she’s still stealing mascara from my purse to chew on, she’s still the one that will not move if rain is to be felt in the air sometime in the near future. She’s still the most stubborn and annoying puppy I’ve ever met, but most of all, she’s still the best monster puppy in the world. For two years she’s been sleeping next to me in the bed and yes, I’m still a very lucky dog owner.

8 kommentar to “during the age of silent movies, monsters tended to be human-sized.”

  1. Henriette said

    Hun er nydelig :-D

  2. Marianne said

    Så fint skrevet:)

  3. randi said

    Kjenner følelsen, min er en seks år gammel valp! Og det kommer hun nok antagelig til å fortsette å være i mine øyne til den siste dagen hun lever :) Det er jo med hunder som med folk, noen oppfører seg bare litt mer barnslig enn andre ;)

  4. Og monstervalpen er nydelig!

  5. elise said

    ååh, så nydelig! jeg vil også ha en teit, dum og kjempefin hund med masse personlighet <3 du er heldig :)

  6. Bloggen din er awesome!! Du har akkurat fått en ny leser :D
    Åh, jeg kan virkelig ikke sette ord på hvor flink du er :)

  7. Hilde said

    Så utrolig fint skrevet! Skikkelig søtt :)

    Monstervalpen er forresten et utmerket kallenavn :)

  8. Lady Netta said

    Det er så utrolig koselig å ha hund :) Min er 1 og et halvt, hun er også skikkelig monstervalp. Godklump :)

Legg igjen en kommentar

