soy sauce was probably originally a way to stretch salt, historically an expensive commodity.

januar 16, 2011

Måtte jo skje igjen. At jeg kommer inn i en periode hvor jeg bare spiser det samme, dag ut, dag inn. Helt til jeg blir lei. Tar to til tjueåtte dager. Alt ettersom.
Jeg er en periode-spiser og det er bare å godta. Heldigvis blir jeg besatt av de sunne matvarene som passer inn i mitt lille budsjett. Så det kunne vel vært verre. Uansett, sist var det kyllingsalat, denne gangen stekte grønnsaker med litt teriyakisaus og ikke minst, soyasaus. Ah!

I always seem to get addicted to one dish at the time. I eat it for almost every day until I’m tired of it and it can take everything from two days to a month or so until I decide to switch it up again (yes, I do get my vitamins and nutrients, no it’s not all I ever eat). At least it’s healthy food I obsess over, last time it was chicken salad, this time it’s veggies with a little bit of teriyaki-sauce topped with some soy sauce. Yum!

18 kommentar to “soy sauce was probably originally a way to stretch salt, historically an expensive commodity.”

  1. vanilje said

    Det er flere av oss :)
    Jeg er mest sånn når det kommer til frokost. Har startet og avsluttet dagen med brødskive med banan på i sikkert fire måneder nå. Lurer på hva i all verden jeg skal spise når jeg blir lei!

    • Godt å høre det er flere som er sånn! Hører mest om folk som gjerne ikke vil spise det samme to dager på rad, men hvis man har oppdaget noe godt, why not? ;) Anbefaler skinke, ost og sennep om du vil ha noe annet på skiva den dagen bananen blir kjedelig!

  2. Silje said

    …og vanilje var altså meg. Et wordpress-navn fra fordums tider.

  3. Helene said

    kjenner til vanematen! i fjor hadde jeg en periode hvor jeg spise microbølge-havregrøt med kanel og banan eller eple hver eneste lunsjpause. gikk vel slik i 2 måneder :)

  4. Helene said

    Kan du forresten slette mailadressen som plutselig havnet i navnefeltet? :)

  5. Catharina said

    Sånn er jeg når det kommer til frokost og pålegg på brødskivene til matpakken. Jeg tror jeg har spist servelat på brødskivene i matpakken i over et halvt år nå, begynner å bli litt lei. Har fått dilla på appelsinmarmelade. DET er godt det! Takk for en super blogg, Mira! :-D

  6. Kine said

    Du er nok langt i fra alene om å være periodespiser! Akkurat nå har jeg ikke noe spesielt jeg alltid må spise, heldigvis! men vet det kommer… :)

    husker jeg feil, eller kjøpte du et hasselblad-kamera for en stund tilbake siden?

  7. Kristine said

    Vi spiser wok til middag minst et par ganger i uka, og det er såå godt! Er ikke jeg som står for det da, men er litt periodespiser jeg også. Eller egentlig bare ganske kresen. Har stort sett variert mellom å ha peanøttsmør, salami og hvitost på brødskiva de siste 16 årene…

  8. Malin said

    Ser utrolig godt ut!

  9. Lady Netta said

    Jeg er helt lik. Har spist egg hver dag siden starten av november. Lurer på når det går over?

Legg igjen en kommentar

