veterinary science helps human health through the monitoring and control of zoonotic disease.

januar 28, 2011

De siste dagene har gått fort unna, så det har manglet på oppdatering, men siden det også har manglet på noe gøy å fortelle om så har det kanskje vært like greit.

Anyway. I dag har jeg gjort noe jeg har gruet meg til en god stund – tatt med monstervalpen til tannsjekk. Jeg går alltid ut derfra med dårlige nyheter om livslange tannplager, trekking av tenner, narkose og en regning så stor at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal hanskes med den. Men siden det må gjøres så gikk jeg og monstervalpen til dyrlegen. Som hun ikke liker i det hele tatt, hun snudde i døren og skalv og kastet opp når hun skjønte at det ikke var noen vei utenom. Litt sovemedisin og femten minutter på fanget og kroppen var roligere, heldigvis.

En halvtime senere og min kropp var roligere og smilet var tilbake, klørne klippet og tannstenen fjernet, ingen gigantiske regninger og lovnad om smerte og grusomhet, alt var okei og jeg er en lykkelig hundeeier i dag.

Så da sitter vi her da, jeg i ullsokker og hun sover tungt i fanget, hun skal få lov til å sove i fanget så lenge hun vil bare fordi hun er verdens beste (og mest slitne) monstervalp.

I know I’ve been quiet for a few days but I havn’t had much to say as the days have passed quicker than what should be possible. Anyway. Today the monster puppy and I had a little walk to a big white house that makes her shiver and puke.. the vet clinic. I was maybe even more nervous than her since it’s always bad news about her teeth, but after half an hour on the table with something to make her sleep I was a very happy dog owner. It wasn’t too bad this time and we left, both very tired, just being grateful that we went in the first place. Now we’re home again and I don’t think she will leave my lap for a few hours.

6 kommentar to “veterinary science helps human health through the monitoring and control of zoonotic disease.”

  1. Marianne said

    hvis du har forsikring så dekker den gjerne også en grei del av ubehagelige tannlegeregninger?

  2. K said

    Aw!Når dyret er redd eller syk blir man jo helt dårlig selv! Bra alt sto bra til!

  3. Marianne said

    ahh så dumt! akkurat som med oss mennesker da, det er hos tannlegen lommeboken får svi ;)

Legg igjen en kommentar

