dogs are able to tell how big another dog is just by listening to its growl.

februar 10, 2011

Neh. Så jeg klarte ikke å drive vekk sykdom med positiv tankegang, i natt var det feber og usammenhengende mareritt, i morges var frokosten min to Paracet og en slurk appelsinbrus. Great.

Men smertestillende gjør i alle fall at jeg klarer å bevege meg rundt, lufte monstervalpen og skrive det jeg skal skrive før presentasjonen av kunstoppgaven i morgen. Å, apropo monstervalpen, jeg skal love dere at dere ikke har opplevd en monstervalp før dere har opplevd en monstervalp med løpetid! Den lille klumpen har forvandlet seg inn til et klengende, masende, skrikende, hylende monster som prøver å overbevise meg om at dagene skal tilbringes utendørs hvor det skal speides etter potensielle valpefedre. Hun forsøker å overbevise meg om at dette er en god idé ved å skrape på utgangsdøren med sånn kraft at jeg er redd den ti centimeter tjukke tredøren kommer til å gi etter, eventuelt så biter hun meg i tærne samtidig som hun hyler, sukker og piper. Om jeg gir inn til monsteret sine ønsker så tripper vi rundt ute hvor det utbrytes en klagesang med en gang vi ser et annet loddent dyr, her spiller det ingen rolle om det er hund eller katt eller hamster. Og jeg må plukke opp monsteret og bære det hjem når hannpuddelen tre kvartaler unna stikker av fra sin eier for så å hoppe oppetter mitt bein i håp om å få tak i en bit av min kjære monsterklump. Gaahhh. Jeg forbanner alt som heter løpetid og gleder meg til disse helvetesukene er over.

Eneste grunnen til at hun loddet vekk enda er fordi hun er så søt. Og muligens fordi jeg er uendelig glad i henne og. Hrmphf.

Wishful thinking didn’t really work, I’m not feeling any better and I think the only way I’ll be able to get through today will be by popping painkillers. By the way, I have a serious case of monster puppy here these days, it’s that time of the.. year? for her and she has gone all crazy. Usually she sleeps a lot, but now I’m suprised if I find her sleeping instead of barking at the door to get out. Gaaahhh, can’t wait until these weeks are over!

8 kommentar to “dogs are able to tell how big another dog is just by listening to its growl.”

  1. randi said

    Haha, så skjønn hun er!
    Vet hvordan det der er, mitt monster er helt missforstått – katt eller kanin, virkelig missforstått. Og det værste er at den lille damen glemmer hun er dame og like gjerne kan give løs på mine ben som partner. Gud så moro det er med løpetid du!

  2. Så nydelig hund! Hunder er litt sånn… ja, de tenker mye på seg selv. Men så er de så søte, også er de alltid lojal og glad i eieren sin. <3

  3. Malin said

    Så søte dere er, både du og monsteret. Til tross for sykdom og løpetid;)

  4. Karl O. said

    Så vakker du er Mira mi <3

  5. Drea said

    Hahaha! :b Hun vil vel ikke forbli evig jomfru, forståelig nok! ;) Can´t blame her! :D

Legg igjen en kommentar

