almond flour has recently become important in baking items for those on low carbohydrate diets.

februar 16, 2011

Syke jenter trenger mat de også, og siden jeg har valgt å bo alene så blir jeg nødt til å lage den selv (ja, i dag angrer jeg nesten litt).

Når man er syk og ikke får trent forsvinner musklene fort. FORT. Så da er det fint å øke proteininntaket, seifilet er en veldig bra proteinkilde og er dessuten billig. Passer min tomme lommebok altså. Seifilet trenger heller ikke være kjedelig, og her har dere oppskrift på hjemmelagde fiskepinner!

Del fileten i passende biter, det er lettest å gjøre det mens fisken fortsatt er halvfrossen for da holder den seg sammen bedre. Jeg ville ha litt store fiskepinner og delte den i åtte biter, men den kan deles i mindre om man vil det.

Ha en eggehvite og mandelmel i hver sin skål. Du kan bruke vanlig hvetemel og griljermel i stedet for mandelmel hvis du spiser det, bland i havsalt og pepper i melet.

Så er det bare å dyppe i vei, først i eggehvite og så i mel.

Se så fine de blir! Eventuelt rare. Jaja, de kommer til å smake godt i alle fall. Stek raskt på hver side i stekepannen til de er gyldne. Deretter inn i ovnen på 200 grader til fisken er gjennomstekt, det tar rundt 15-20 minutter, alt ettersom. Jeg spiste dem med salat og kesam blandet med hvitløk, yum!

Here’s how to make healthy fish fingers. I used egg white and almond flour to cover the filet, if you prefer to use something else you could use wheat flour and  breadcrumbs. Yum!

11 kommentar to “almond flour has recently become important in baking items for those on low carbohydrate diets.”

  1. Seifilet er faktisk noe av det lille av fisk jeg liker ordentlig god. Vet ikke hvorfor, men det slår liksom kokt laks og ovnsbakt ørret :)

    Håper du er på bedringens vei raskt, og veldig fint for oss lesere at du orker å blogge selv om du er syk!

  2. Vilde said

    det der er noe av det ekleste jeg vet :P

  3. Andrea said

    Nice, det der må jeg prøve en gang…ferdig fiskepinner er jo bare ekkelt…:)

  4. Mamma said

    Der lærte jeg en rett av deg:)

  5. […] postet litt oppskrifter her og […]

  6. Baie Do said

    Smaker det mye mandel av mandelmelet?

Legg igjen en kommentar

