men of a certain age is an american comedy-drama television series.

februar 21, 2011

Jeg liker kanskje aller best tv-serier som jeg ikke har noen forventninger til. Tv-serier som jeg har plukket ut fra en liste utifra navn og kategori og ingenting annet, tv-serier som jeg ikke har sett teasere fra på tv3, tv-serier hvor jeg trykker på play og ikke aner om det er tjue eller femti minutter episoden kommer til å vare.

Men of a Certain Age er en sånn tv-serie, jeg trykket på play en kveld hvor jeg trengte noe nytt å krype opp i en-og-en-halv-seteren fra Ikea med og jeg .. jeg likte det. Vanligvis handler seriene om en gruppe jenter, eller kanskje en gruppe kvinner, og den gruppen med hunkjønn har noe til felles, treffes med jevne mellomrom på café, snakker om mennene sine eller de nye skoene og vi alle ønsker å være dem fordi de er så perfekte og så pene og alt vi en gang ønsker å være. I Men of a Certain Age er det en gruppe menn som har noe til felles, de treffes med jevne mellomrom til lunsj eller en flaske øl og har barn eller koner eller eks-koner, de er herlig håpløse og tjener lite, har gamblingproblemer, burde trent mer og vi trenger nødvendigvis ikke ønske å være noen av dem.

Jeg liker det. Annerledes og ikke fullt av action og vampyrtenner, bare hverdagslig og ganske så herlig, man kjenner seg igjen uten å være mann eller førtifem år gammel, man kjenner seg igjen selv om man liker sko bedre enn øl og ikke har ofret det å ha tenåringsdøtre en tanke. Anbefales!

I like to be suprised by a tv-show, to hit play without any expectations and actually like the story the screen tells me. It’s not often I find a show like that, but Men of a Certain Age is that kind of show. It’s about three best friends in their forties with all their struggles and even though I’m not forty or a man.. I kind of like it. Watch it!

Legg igjen en kommentar

