pickled green cherry tomatoes are called tomolive due to its similar appearance and texture to an olive.

februar 21, 2011

Å, jeg kom på disse! Jeg lagde dem en gang i januar og tok bilde og alt.. men så glemte jeg visst av dem. Så her er de, søte små tomater som passer til alt. Og smaker godt. Og er sunne. To-tre fluer i en smekk osv. Alt du trenger er:

Cherrytomater
Litt olje & grovt salt

Fjern stilkene på tomatene og ha dem i en ildfast form, ha over noen dråper olje og salt. Om du vil ha enda søtere tomater, strø over bittelitt sukker før de går i ovnen. 150 grader på miderste rille så lenge du har tålmodighet til å vente, jeg ventet i en times tid og de ble absolutt gode. Spises som de er eller som tilbehør til kjøtt. Nam!

The best thing I’ve had in a while; baked cherry tomatoes. Just add some oil and salt, maybe a tiny bit of sugar if you like it even sweeter. Bake for about an hour (or as long as you can wait for these little ones). Serve with meat. Yum!

9 kommentar to “pickled green cherry tomatoes are called tomolive due to its similar appearance and texture to an olive.”

  1. Ingrid said

    Nam, det så godt ut! :)

  2. Jeanette M said

    Dette så godt ut! Elsker tomater, så dette tror jeg jeg vil prøve! Tviler på at jeg klarer å vente noe lenger enn en time da, er nok kjempeklar etter en halv jeg :D

  3. Det der er faktisk supergodt, jeg elsker varme tomater! :)

  4. marchi said

    Åh dette må jeg prøve! Det så utrolig godt ut :D Takk for tips :)

Legg igjen en kommentar

