Kunne du tenke deg å være aktmodell?

mars 14, 2011

av Jan Scholz

Kunne du tenke deg å være aktmodell?

Jeg jobber med det siste store prosjektet mitt før jeg er ferdig som fotostudent på Norges Kreative Fagskole. Prosjektet skal resultere i 30 bilder og 20 av dem skal det lages en bok ut av. Opplaget blir ikke mer enn på to eller tre eller kanskje fem bøker, men uansett, det skal bli til en bok.

Mitt prosjekt tar for seg intimitet. «Intimitet betyr en følelse eller atmosfære av nærhet eller åpenhet mot noen andre». I den forbindelse søker jeg modeller som kunne tenke seg å være med på aktfotografering. Jeg ønsker et klassisk og smakfullt uttrykk, jeg vil ha øyeblikk og uttrykk. Portretter, bare i akt, kanskje det er det man kan kalle det. Du bestemmer selv hvor dine grenser går og jeg ønsker mennesker i alle aldre, former og fasonger. Ikke vær redd for å bli med! Det er en sjanse å få et foto av seg selv, enten til kjæresten eller for å ha et fint bilde av seg selv!

Bor du i Bergen eller har tenkt deg til Bergen og kunne tenke deg å være med? Prosjektet går over tre ukers periode fra nå av. Send meg en mail på mira.h.jakobsen@gmail.com og ikke vær redd for å stille spørsmål! :-)

9 kommentar to “Kunne du tenke deg å være aktmodell?”

  1. Anonym said

    Lurer litt på hva presse oppgaven deres gikk ut på i fjor?

    • Hvilken av dem? Den vi hadde på førsteåret gikk ut på å lage en oppgave som pekte seg inn på hus, hjem og hage i Fana bydel. Den vi hadde på andreåret var reiserepotasje fra Bergen by :)

  2. Silje said

    Jeg skulle ønske noen fotografer kunne holde kurs for folk med kameraskrekk. Det hadde jeg glatt gått på! Kunne gjerne tenkt meg noen kule bilder av meg selv, men aldri i verden om jeg tør :/

    • Du må bare hive deg i det! :) Men jo, jeg forstår hva du mener, heldigvis er det sjeldent at fotograferinger er så veldig farlig når man først har kommet inn i det :)

  3. […] og forvente regninger, men i stedet få fire fremkalte filmruller i en liten pappboks. Starten på bokprosjektet. Føles bra. Bedre. Om ikke […]

  4. Millie said

    Jeg regner med du allerede har modellene du trenger til denne oppgaven, men jeg melder meg gjerne frivillig om du skulle trenge modell til en annen oppgave eller situasjon. :) Holder på med opptaksprøven til fotostudiet på NKF i Bergen selv, og har bare ikke peiling at all på hva jeg skal sende inn. :P

  5. Aktmodell2 said

    Synes det er positivt at du er med på å vise at nakenhet og kropp er positivt. Har selv deltatt på 1000 Bodies Project:
    1000bodiesproject.com

    Blir for langt å reise til Bergen, håper du får de kandidatene du trenger!

    Lykke til med oppgaven!

  6. […] har jeg lagt bak meg seks aktfotograferinger på to dager. Puuh. Jeg fikk så mye respons på innlegget hvor jeg spurte om noen av dere kunne tenke dere å være aktmodeller, jeg kunne aldri gjort dette […]

Legg igjen en kommentar

