skagen day three.

mai 20, 2011

Etter dag en og dag to i Skagen så kom dag tre. Det er nok dagen jeg har minst bilder fra siden vi jobbet såpass på egenhånd denne dagen i motsetning til de andre dagene.

Vi startet dagen med brief, denne gangen var det våre egne lærere som sto for workshop’en som var mer kunstrelatert. Oppgaven var friere og vi brukte noe av tiden til meditasjon. På stranden. Med regn i ansiktet. Helt okei for en sliten kropp.

Så var det på tide å jobbe på egenhånd, ikke at det var like lett å komme seg av stranden da.. Sand og bil, ingen bra kombinasjon.

Idéprosessen startet. Bare synd min aldri startet. Jeg gikk rundt i en tåkete verden i flere timer i huset, plutselig var det en time til presentasjon og jeg hadde den verste kreative sperren på veldig veldig lenge. Så da..

..bestemte jeg meg for å putte på sminken for kvelden. Og det var vel slik jeg kom frem til mitt litt rare fotografi hvor jeg har brukt det jeg putter på meg i ansiktet hver dag som motiv. Selvportrett, anyone?

Uansett, vi tok på oss skoene og dyttet vinflasken ned i vesken og dro på presentasjon av dagens bilder. En bildekritikk i Skagen er ganske annerledes enn en bildekritikk i Bergen. Ganske mye mer avslappet, men kanskje ikke så rart når alle sitter der med det andre vinglasset og plutselig tør å la ordene flyte. Gøy!

Tre timer med bildekritikk raste avgårde og mitt håpløse prosjekt var plutselig ikke så håpløst lenger, jeg tumlet ut derfra lettere overrasket og så var det videre for å være sosial på Kompasset bar.

The third day in Denmark, the workshop was more artistic this time and I made some kind of abstract by using my make-up (weird, I know). Don’t have too many pictures from the third day, but it was just as fun as the rest of the week.

9 kommentar to “skagen day three.”

  1. Karoline said

    Bildet ditt var jo stilig, da!

  2. Sandra said

    Veldig stilig bilde:) Trodde først det var tverrsnitt av en eller annen slags kake, nam!

  3. […] så etter dag en av Skagen-turen, samt dag to og dag tre, så kom dag […]

  4. […] derfor i sort/hvitt. (Om du ikke har fått med de andre dagene så er de her; dag en, dag to, dag tre og dag […]

  5. […] som jeg oppsummerte i detalj for dere når jeg kom hjem igjen (dag en, dag to, dag tre, dag fire, dag […]

  6. Silje said

    Er det Natasha i midten som dytter bilen?

Legg igjen en kommentar

