uncertainty; a state of having limited knowledge where it is impossible to exactly describe future outcome.

mai 22, 2011

Det er søndag og det kan godt hende at denne søndagen er den søndagen som har vært mest stillestående av alle søndager i år, jeg skulle kanskje gjort noe viktig, som å gå i et galleri (som her på Tate Modern i London) eller sortert klesvasken eller ryddet opp det knuste glasset i bakgården eller vasket hundepelsen i dusjen.

Men så har jeg ikke gjort noen av disse tingene, kanskje fordi jeg ikke kom på dem før nå, kanskje fordi jeg har hatt føttene trukket opp under meg i sofaen, kanskje fordi jeg har spist sjokolade fra Danmark, kanskje fordi jeg har ventet på at regnet skulle slutte å falle men så faller det fortsatt. Kanskje fordi jeg begynner å få en indre uro i kroppen, det startet i magen og spredte seg til brystet, en indre uro fordi jeg snart ikke lenger er fotostudent og jeg skal ut i fotoverden uten å vite hva jeg skal ta meg til uten lærlingsplass, uten studio, bare med et kamera og en linse og blitser som bare kan brukes på stikkontakt, samt det ønsket om å gjøre noe med livet mitt da. Så kanskje er det denne uroen som ligger i meg som gjør at alt det som burde gjøres aldri blir gjort, jeg vil ha en fin og klar plan for sommeren, for høsten, for vinteren og neste vår, jeg vil inn i et studio, jeg vil lære mer, jeg vil jeg vil jeg vil. Det er søndag og det kan godt hende at denne søndagen er den søndagen som har vært mest stillestående av alle søndager i år, og det er mulig at det er slik det skal være. Nå og da.

It’s Sunday and I wish I could tell you I checked everything of my to-do-list, but I can’t. I’ve spent the day on the couch, I’m starting to get a little bit nervous about my future as my time as a photography student soon is over and I don’t know what to expect the next months, and maybe that’s what’s standing in my way to do anything reasonable this Sunday afternoon.

8 kommentar to “uncertainty; a state of having limited knowledge where it is impossible to exactly describe future outcome.”

  1. Hanna said

    kan du vise bilder av leiligheten din? :)

  2. Av og til er søndager til for å ikke få gjort noen ting;) Men jeg skjønner litt hvordan du har det. Jeg har ikke søkt noen skoler neste år fordi jeg vil drive med musikk. På ekte. Og det er veldig skummelt, så skummelt at man blir litt tiltaksløs:S

  3. Anita said

    Uansett hva du begir deg ut på vet jeg du kommer til å gjøre det bra. Deg er jo deg!

  4. Silje said

    Jeg har en hemmelig drøm om å dra til steder i verden hvor andre sjelden er og skrive om dem som faktisk ER der (landsbygda i Sibir, for eksempel). Til det trenger jeg masse guts, en del flaks, litt penger og en dyktig fotograf/reisefelle.

    You in? :p

Legg igjen en kommentar

