archaeological evidence suggests that pancakes are probably the earliest and most widespread type of cereal food eaten in prehistoric societies.

mai 26, 2011

Jeg har laget proteinpannekaker! For første gang, og de ble ganske okei.

Jeg blandet 30 g mandelmel med en desiliter kokende vann, lot det avkjøle seg og så rørte jeg inn tre eggehviter, et helt egg og 30 g sjokoladeprotein. Fra oppskriften fikk jeg fem pannekaker i amerikansk pannekake-stil. Altså mindre enn de norske, litt mer puffete i konsistens og en anelse tjukkere.

På toppen hadde jeg bringebær rørt sammen med litt Splenda.

Og kanel, alltid kanel. Apropo kanel så lukter alle tingene mine kanel etter jeg var i Skagen og hadde en liten boks med kanel i vesken som bestemte seg for å miste lokket sitt, plutselig hadde jeg kanel over solbriller, kamera, leppestift, telefon, maskara og alt annet jeg hadde i den. Til og med jeg luktet kanel til slutt, for kanellukt henger ved og man blir ikke kvitt det selv om vesken tømmes for kanelkorn. Okei, total avsporing.. jeg var jo egentlig på pannekakene! Som smakte ganske greit til å være nesten bare protein (seksti gram!) og superdupersunne. Nam!

I made protein pancakes the other day and they turned out pretty good considering they have 60 grams of protein. I made them by mixing 30 grams almond flour, 30 grams of chocolate protein powder, 1 dl water, 3 egg whites and one whole egg. Rasberries, sweetener and cinnamon on top, yum!

8 kommentar to “archaeological evidence suggests that pancakes are probably the earliest and most widespread type of cereal food eaten in prehistoric societies.”

  1. AudM said

    ååå det skal jeg lage!! har alle ingredienser!

  2. Nam! (hvorfor hadde du en liten eske med kanel i vesken?^^)

  3. Jeg vil også laaageeeeee! Men jeg vet ikke hvor jeg kjøper sånn… proteingreier. Og mandelmel? :b

    • Mandelmel kjøpes på helsekosten eller via funksjonellmat.no. Proteinpulver får du kjøpt overalt,
      jeg kjøper mitt gjennom Myrevolution.no, men du får det på helsekost og mange andre nettsider :)

  4. Cecilie said

    de hørtes kjempegode ut =)

Legg igjen en kommentar

