a location scout typically takes descriptive, panoramic photographs or video of location possibilities.

juni 8, 2011

Å få kroppen og hodet bort fra den varme dynen og inn i den kalde dusjen klokken åtte i morges var ingenting annet enn smertefullt. Men hey, jeg kjeftet høylytt på meg selv og dro den tunge kroppen ut av sengen likevel, samlet kronestykker til en bussbillett og tok på solbriller for å skjule usminkede øyenvipper.

Jeg flyttet alle tingene fra en leilighet utenfor byen til inn i sentrum for et og et halvt år siden og har nesten glemt hvordan det er å ta buss, jeg har glemt at det aldri går busser så ofte som jeg tror og jeg har glemt at jeg må kjempe mot å lene hodet mot glasset og sovne til den jevne lyden fra bussmotoren.

Bussen kjørte meg tilbake til der jeg bodde før jeg ble byjente, til der jeg hadde med meg monstervalpen på hennes første gåtur. Jeg hadde kamera over skulderen for å planlegge fredagens motefotografering, på kamera har jeg en ødelagt 50mm’er skrudd fast og i og med at den har knust i to i bakken for noen måneder siden så gir den litt uforutsigbare bilder, bare se så sløret og morsomme bildene blir.

Av bussen, mot skogen, location-hunt, jeg håper klarer å gjøre det sånn som jeg har det i hodet, jeg har to fine modeller og en fin assistent og alt skal egentlig ligge til rette for det, men sommerfuglene kommer alltid snikende i magen og brystet likevel, de holder seg aldri borte.

Åja, og der var jeg ja, heisann.

Så fant beina mine tilbake til busstoppet, til en halvtimes venting..

.. og de to siste bringebærknappene fra lommen (se, det er ikke helt sukkerfritt i eksamenstiden) før en skramlete buss endelig kom fra venstre og sørget for at jeg kom meg tilbake til byen igjen hvor jeg nå skal legge hodet på puten igjen i to timer bare fordi jeg kan og fordi jeg trenger det før jeg står opp og sitter ved skjermen med alle papirene og post-it’sene til det er natt.

A summary of the first part of my day. I went hunting for location for my fashion shoot on Friday, I brought with me my camera with its broken lense and that is the reason for all the blurry and funny-looking pictures, ha! Now I’m going to allow myself a few hours of sleep in the middle of the day before I keep working on my exam until I fall asleep by the desk.

5 kommentar to “a location scout typically takes descriptive, panoramic photographs or video of location possibilities.”

  1. Åh, finfint slørt på bildene! :)

  2. Huff. Som C-elev fikk jeg vondt av å lese første setninga. Jeg drar sjela opp kl åtte hver morra og jobber dagen lang, men ender nok opp med en C i år også :p Lykke til videre med eksamensstyr ;)

    • Jeg mente det ikke på den måten! Æsj, setningen høres jo helt teit ut når jeg leser den på nytt, fjerner den så ikke flere misforstår.
      Karakteren fra ifjor sier ingenting om hva slags karakter vi får i år.. jeg er nervøs! Mangler fortsatt fire bilder gjør jeg også, hehe.
      Lykke til videre til deg også! :)

  3. Trille said

    Fine bilder, altså. Gøy når de blir litt uforutsigbare.
    Det er noe med å bli byjente, alt som har med buss å gjøre blir bare slitsomt. Ugg.
    Håper du får til fotograferingen akkurat som du har den i hodet. :)

  4. […] som betydde leting etter location […]

Legg igjen en kommentar

