cloudy ice cubes result when water is frozen quickly.

juni 17, 2011

Sånn. Etter noen timer søvn har jeg begynt å bli meg selv igjen. Nesten i alle fall.

Det siste døgnet har inneholdt mer enn den siste uken til sammen. Jeg startet dagen i går klokken åtte, eksamensangsten satt i magen og jeg kunne ikke sitte stille, bestemte meg for å gå ut i solen, erstatte linsen jeg knuste i gulvet for to måneder siden.

Jeg sto lenge foran monteret i butikken og kikket på f/1.2, men jeg kan fortsatt ikke trylle og vinne i Lotto samtidig så jeg gikk ut derfra med denne og var fortsatt ganske fornøyd med å få tilbake plastlinsen som ikke veier noenting nesten.

Ikke at noen linse i verden kan hjelpe mot eksamensangst som har laget et hulrom i magen, jeg ble sittende og se på klokken tikke altfor langsomt, helt til det var min tur til å gå inn, forsvare arbeidet mitt, stå med mappen i hendene foran sensor, en mappe med alt jeg er som fotograf.

Og så var jeg ferdig. Jeg fløt ut av klasserommet, lettere enn noensinne, det gikk fint og jeg hadde en god følelse i hele kroppen, jeg klarte å glede meg over å være ferdig fremfor å grue meg til karakteren lander neste uke. Så var det pakking, jeg forlot leiligheten med monstervalpen under armen, det var klassesamling i studio, rosa champagne med jordbær i.

Jeg fikk verdens kuleste avskjedsgave, jeg gråt litt under solbrillene, alle sammen som reiser til Australia og London og overalt, hverdagen blir aldri som den var igjen. Så var det å forlate festen som førstemann mens de andre fortsatte på vinflaskene, å komme seg til togstasjonen med bagasjen og valpen, jeg velger å kjøre tog fordi valpen blir syk på buss, men fordi toget bestemte seg for å brenne opp så ble det buss likevel og jeg ble sittende i timesvis midt på natten i et trangt bussete hvor jeg tørket hundespy og forsøkte å fortelle henne at det snart var over.

For etter fjorten timer var det over. Bussturen, togturen, jeg satte beina i Lillesand og fikk endelig se lillesøster og mamma igjen.

Og nå har jeg brukt de siste timene på å ta igjen søvnen jeg mistet i natt et sted over fjellet, jeg har gledet meg over isbitmaskinen og å spise fra mammas kjøleskap, jeg begynner å bli meg selv igjen etter trettiseks timer totalt kaos.

The past 36 hours have been a chaos and I’m only starting to get back to being myself again. I’ve finished my exam (finally!), I’ve said goodbye to my classmates (too sad), I’ve packed my bags for the next two weeks, I’ve spent fourteen hours traveling (while the monster puppy was puking her guts out), I’ve met my family again and right now I enjoy the icemaker and a full fridge. Puuh.

9 kommentar to “cloudy ice cubes result when water is frozen quickly.”

  1. Trille said

    Finfint! Godt å komme hjem til familien, særlig etter en sånn tur, og ikke minst etter en sånn periode. :)

  2. Anne said

    Hva slags kamera har du?

  3. Hoi, var du på toget som brant? Så utrolig godt at det gikk bra <3

  4. Monajenten said

    Deilig å komme hjem igjen til familien da:-) Husker selv da siste skoledag var over, det var skikkelig antiklimaks etter voldsomme uker med mappe og eksamen.
    Jeg kjøpte samme linse i forrige uke:-D

    Kos deg masse hjemme:-)

  5. Ida said

    Hvorfor kjøpte du ikke 50 mm f./1.4?:)

Legg igjen en kommentar

