leilighet til leie, anyone?

juni 22, 2011

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle skrive dette. Ikke nå. Ikke i dag. Men så gjør jeg visst det og det føles alt annet enn bra.

I går klokken 11.10: jeg fikk drømmekarakteren.
I går klokken 21.47: jeg var bostedsløs.

Det var ingenting som tilsa at det skulle skje, men jeg står her i dag og har ikke lenger et sted å bo. Jeg må flytte ut av leiligheten i løpet av juli, leiligheten skal rennoveres og ikke lenger være mitt hjem, plutselig er alt snudd på hodet og det siste døgnet har jeg ikke vært annet enn trist trist trist. Å finne leilighet nå er ikke lett, å finne leilighet på så kort tid er ikke lett, å finne leilighet hvor jeg kan ha hund er ikke lett. Sommeren ble plutselig helt annerledes enn det jeg hadde tenkt meg og jeg har en stor, svart klump i magen som ikke går bort.

Så ja. Her er jeg. Det er bare å si ifra om noen vet om en leilighet til meg i Bergen, gjerne med plass til to gode venninner med en stille og liten og rolig hund. Vi røyker ikke, vi er stille og rolige, sikre betalere, har referanse og trenger å kunne flytte inn i august. Har til og med lagt ut en liten annonse her, og på dette tidspunktet er jeg åpen for alt. Jeg trenger egentlig ikke mer enn et lite kott. Med plass til en liten hund, selvfølgelig.

Nå skal jeg gå og grave hode og nese ned i valpepelsen og håpe at mirakler skjer.

I didn’t think I would write this. Not now, not today. I don’t have anywhere to live anymore. The apartment I’ve lived in the past one and a half year is being renovated and I can’t live there anymore. I went from super happy because of my grade to this. Sad. Very sad. In one month I have to find another apartment, please give me heads up if you know about one.

24 kommentar to “leilighet til leie, anyone?”

  1. Så leit også alt på en og samme dag. Snakk om en berg- og dalbane-tur. Håper det ordner seg.

  2. Åå, så utrolig kjipt. Jeg fikk samme beskjeden i fjor. Måtte være ute i slutten av januar. Midt på kaldeste vinteren. Men det ordnet seg heldigvis, og det ordner seg nok for deg også skal du se :) Krysser fingrene for deg ;)

  3. Monajenten said

    Å nei så kjedelig:( Krysser fingrene for at det ordner seg. Du skulle gjerne fått leie min leilighet men den er utleid:-(

  4. Uff. For en utrolig tråkig beskjed å få. Og så teit at det skal være lov å få en sånn beskjed på så kort varsel.
    Håper det ordner seg for deg, og voffeloff, og alle. Klem. :)

  5. Kristin said

    Huff, så leit! Jeg og kjæresten la ut en annonse på finn.no, det koster riktignok 500 kroner eller noe, men da viser man i hvertfall at man er seriøs og er villig til å legge litt penger i det. Anyways, på bare et par timer fikk vi flere henvendelser, og enda flere de dagene som kom. Tror det er verdt det å lage en annonse der, altså. Bare et lite tips :)

    Lykke til, søte deg!

    • Tusen takk!
      Annonse på Finn skal legges ut med en gang jeg er tilbake til Bergen igjen, men i og med at det koster
      såpass mye penger så vil jeg vente til Hove er over og jeg er tilbake i byen :) Håper annonse der kan hjelpe!

  6. tonje said

    Å huff, det var en trist beskjed å få. Håper på at alt ordner seg, kanskje til det positive? Selv om det er vanskelig å se nå. Uansett må du ha lykke til!

  7. Mayvelin said

    Nei, det kan da ikke være lov å få varsel mindre enn 1måned!?!??

  8. Silje said

    Åh så kjipt!
    Jeg har vært i samme situasjon de siste månedene, har lett etter leilighet hvor det er lov å ha to katter. Nå har jeg funnet det, som du kanskje vet.

    Huseieren heter Vinni Balenz (tror jeg, hehe. Han er ikke fra Norge men snakker flytende norsk og har orden i sakene sine) og eier masse forskjellige leiligheter rundt omkring i Bergen. Nr hans er 900 25 534, ring han og hør om han har flere leiligheter hvor han tillater dyr! :-)

  9. Lene said

    Det samme skjedde med meg og kjæresten midt i eksamenstiden, men vi hadde heldigvis familie vi kunne bo hos. Alt ordner seg for de som fortjener det, og det gjør definitivt skjønne, skjønne du! Lykke til :)

  10. Anonym said

    Håper det ordner seg for deg! Jeg har hatt en ekstremt slit med å finne meg leilighet selv, så jeg føler med deg, virkelig!
    Lykke til : )

  11. Susanna said

    Hei!
    Eg veit om eit kollektiv i Sandviken der du kanskje kan bu med hund. Det er min far som eier det og min kusine samt eit par bor der. Det er eit par rom ledig der. Lite men trivelig gammelt «dukkehus». Ta kontakt på mail om du er interessert så kan eg vise deg.

  12. […] det fikk jeg det som føltes da som den største nedturen jeg kunne […]

Legg igjen en kommentar

